Co mam robit?
Ivana
Dobry den pervitin uzivam uz 12 rokov.Mozte mi poradit co mam prosim vas robit? Trafila som sa mimo zilu a ruka mi strasne napuchla z oboch stran 2 dni som snou nemohla ani pohnut.Urobil sa mi taky cerveny kruch,ruku mam uplne horucu,obcas mi aj trpli prst.

Odpověděl: Amrit Sen
Ivano, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše trápení, dobře, že píšete. Přesto, že máte v úmyslu vyhnout se kontaktu s lékaři, rozhodně doporučuji odložit ostych a vyhledat co nejdříve lékařskou pomoc, jde o hodně a ve hře mohou být i ztráta končetiny, nebo života.
Takto na dálku nelze určit, co jste si aplikací mimo žílu způsobila, v úvahu přichází více možností, všechny velmi rizikové a ohrožující.
K problematice z internetové verze časopisu eDekontaminace, který vydává naše organizace SANANIM, včetně zmíněných vhodných mastí, atd.:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Využít můžete i nízkoprahových bezplatných i anonymních služeb kontaktních center, kde Vám mohou ruku ošetřit. Většina z nich však nedisponuje vlastním odborným lékařem, ani adekvátním zdravotnickým vybavením, nelze v nich absolvovat nezřídka nutný chirurgický zákrok, ani Vám v nich nemohou předepsat antibiotika, díky kterým byste s potřebným ošetřením mohla, pokud přijdete včas, předejít případnému chirurgickému zákroku.
Při dlouhodobém injekčním užívání drog podobných potíží zákonitě přibývá, doporučuji promluvit si a nechat se inspirovat pravidly a HR (harm reduction - snižování škod) postupy, se kterými Vás pracovníci služeb pro uživatele návykových látek ochotně seznámí.
S pracovníky nízkoprahových center můžete v případě Vašeho zájmu, bez obav a otevřeně promluvit i o dalších tématech a trampotách, které sebou 12 ti leté užívání pervitinu přineslo a přináší.
Kontakty na bezplatné služby odborné podpory a pomoci na Slovensku, najdete zde:
Drogový informačný portál:
http://www.infodrogy.sk/
Liečba závislostí Slovensko:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Telefonický kontakt pre ľudí, ktorí užívajú drogy: 00421 904 655 146
Online kontakt pre ľudí, ktorí užívajú drogy: www.drogy.org
Najdú tam články, okrem informačných aj také, ktoré napísali priamo ludia z komunity.
Tiež je tam online poradna a na otázky odpoveda sociálna pracovníčka.
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM  súčasťou  Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdeteTU:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
K aplikacím, které mohou být bezpečnější alternativou:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/470/dekontaminace-ii_2015-alternativni-aplikace.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/494/Snupani.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/181/dekontaminace-ii_2011.html
BPTX_2014_1_11110_B01638_347826_0_178865
Zpět na začátek, vyhledejte nejlépe lékařskou pomoc.
Přeji hodně štěstí a brzkou úzdravu,
Amrit Sen.