Hospitalizace
Miraculos
Dobrý den,
velmi by mě zajímala odpověď na otázku: Jak je hrazeno zdravotní ošetření a hospitalizace v nemocnici člověka, který je závislý na drogách, není registrován na ÚP, žije na ulici a dlouhé roky nijak neřeší své pojištění, jak zdravotní, tak sociální. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Miraculosi, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Pokud je dotyčný občanem ČR, hradí mu lékařskou péči jeho zdravotní pojišťovna. Jestli mu zaměstnavatel, Úřad práce, nebo sám sobě řádně platí zdravotní pojištění, či ne, nemá na hrazení lékařské péče vliv, a stejně, jako na poskytnutí lékařské péče vliv ze zákona mít nesmí.
Zdravotní pojišťovny pak na svých klientech, dlužnících, chybějící částky vymáhají, jak to chodí, víme. K dluhu se po delší době přičítá a roste penále + částky na případné soudní výdaje + nehorázné ruinující sumy pro vymáhající exekutory...
V současnosti se konečně jedná o významné změně "exekutorského" zákona, protože počet lidí v dluhové pasti v naší rebublice se pomalu blíží milionu.
Co Vás přivedlo k Vaší otázce?
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.