Drogově závislý
Michaela
Dobrý den, měla bych dotaz. Mám nezletilého bratra, kterému je 16 let a všimli jsme si, že užívá drogy a dokonce se i sám přiznal. Zřejmě začal užívat drogy po tom, co jsme se všichni dozvěděli, že nám onemocněl otec. Začíná být agresivní na matku a nemá daleko k tomu, aby ji uhodil. Prosím, co se s tím dá dělat, aby neublížil matce ani sám sobě. Děkuji za Vaší odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bratr je ještě hodně mladý a je třeba řešit situaci co nejrychleji, aby se nezhoršovala a aby hlavně braní drog příliš nezasáhlo do jeho života. Takové změny se pak dávají často do pořádku mnoho let. Píšete jen velmi stručně, ale v podstatě u takhle starého dítěte je možné podniknout toho ještě poměrně hodně. Je potřeba celou situaci probrat podrobněji, rozhodnout, jak moc je vážná, zjistit, jak se k ní on sám staví, nakolik je ochotný ke změně a spolupráci. A podle toho se pak rozhodnout pro určitá opatření. Nejlepší by bylo, kdyby Vaše matka zašla do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů a tam vše probrala podrobně.
Pokud by měla zájem, může se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro ni daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková