Poezie plná pravdy po požití pervitinu
DepressedJunkie
Přes dvacet let hledám v životě svý místo
Hledám všude možně, ale pořád není blízko
Hledám co tu dělám, proč se ráno zvedám
Odpovědi nemám, tak dál hledám východisko
Furt se snažim najít cestu z toho zavřenýho kruhu
Kdybych věděl kam se vydat, tak tam hnedka pudu
Uvězněnej ve svý pasti, plnej depresí a studu
Mám poruchu osobnosti, sám sobě dělám sluhu
Hyperaktivita, OCD, schizofrenie a mánie
Paranoia, trauma z dětství, sociální fobie
Úzkosti do bězvědomí, syndrom užívání chemie
Problémy si léčim po svym, jednou mě to zabije
Smutek, nechuť, deprese, sebevražedný myšlenky
Celý tělo se mi třese, zahrabu se někde v lese
Nic už se mi dělat nechce, nemám sílu pokračovat
Zavřenej sám ve svý hlavě, začínám o všem pochybovat
Nikdy se nic nezmění, stejně si to koupim znova
Pak zas přijde comedown a mě zase dojdou slova
Nemá cenu bojovat a nemá cenu smlouvat
Pořád budu fetovat, v temnotě se toulat
Všechno jednou musí skončit, nic netrvá věčně
Mám chuť z mostu skočit, už se nechci v kruhu točit
Pořád se to opakuje, dokolečka dokola
Je to kruh začarovanej, jedna dlouhá kapitola
Jaro, léto, podzim, zima
Všechno se to střídá, rychle před očima
Čas plyne dál, novej rok už bude tady
2019 a já sem pořád bez nálady
S každym novym dnem mám čim dál větší obavy
Jestli mám dost sil na to dát si život dohromady
Vůbec nic mě nebaví, všechno mě hned unaví
Nejlepší by asi bylo, skončit na dně přehrady
Nemá cenu to dál řešit, prostě už to zkoncuju
Nebudu tady už hřešit, nad způsobem rozhoduju
Nejlepší by asi byla smyčka kolem krku
Zavázat si mašli, pověsit se ze smrku
Nikdy by mě nenašli, nikdo by mě nehledal
Proč by taky měli, nikdy sem nic světu nedal
Můžu sežrat prášky a nebo zlatá rána
Skončit jako smažky, s jehlou plnou parna
Bez pocitu viny, zmizej všechny moje splíny
Zahrabu se do hlíny, až skončim tyhle rýmy
Cejtim zápach síry a tak se s váma loučim
Peklo otevřelo bránu, po hlavě tam skočim

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru a obdivuhodně zveršovaný dotaz, upřímnou osobní výpověď. Smekám, máte talent! Četl jsem mnoho veršů, viděl nejeden "výtvor" uživatelů pervitinu, které byly "na jedno brdo", především tím, jak byly v podstatě strašné. Ten Váš k nim ale nepatří.
Talent je dar, který bychom měli zúročit, jen tak dostává smysl. Neznám Váš osobní příběh, co je však nasnadě, že tu máte být a kromě jiného, se o svůj dar dělit, hýčkat ho, pěstovat a ať už jakýmkoli způsobem, rozvíjet a kultivovat.
Nepíšu o tom často, ale mám velmi podobnou zkušenost té Vaší, takže autenticky popisovaným pocitům rozumím.
Nevzdávejte to, zkuste věřit, že to může stát za to. Moje zkušenost, více, než 20 let s pervitinem a dalšími drogami mě stála mnoho. Přišel jsem téměř o všechno a k smrti krůček. Už 16. rok bez návykových látek, cesta k abstinenci nebyla snadná. Nicméně, abstinence, která je nezbytným prostředkem na cestě k úzdravě, není sama o sobě jejím cílem. Tou je spokojený, šťastný život, po kterém je na místě toužit. Naději má každý, tedy i Vy.
První krok na cestě k možné úzdravě jste udělal, napsal jste nám. Doporučuji Vám neklesat na mysli a pokračovat, třeba malými krůčky.
Mám na mysli nezůstávat v náročné vyčerpávající situaci sám. Máte někoho z blízkých, mimo komunitu uživatelů dog, s kým o svých pocitech můžete otevřeně mluvit? Udělejte to.
Má li nastat obrat k lepšímu a máte li se uzdravit, kontaktujte odbornou podporu a pomoc, zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo AT poradny a domluvte si termín osobní schůzky, naprosto nezávazné, možno i anonymní konzultace. Služby jsou bezplatné.
Jsem v kontaktu s mnoha dalšími lidmi s podobnými příběhy, kterým se dlouhodobě daří, stále jich přibývá. Na počátku jejich cesty k šťastnějšímu životu, byl stejně, jako u mě, kontakt s odborníky, nebo svépomocným společenstvím NA - Anonymních Narkomanů, vzájemně se podporujících, uzdravujících se a uzdravených závislých, často obojím.
Není nad osobní rozhovor.
Při osobním pohovoru s pracovníkem některé ze zmíněných pomáhajících adiktologických služeb, po bližším seznámení se situací, Vám odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat, kudy se vydat. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byte se měl vyvarovat. Asi je Vám jasné, že problémy po jedné konzultaci nezmízí mávnutím kouzelného proutku. Cesta k úzdravě a spokojenosti je vždy během na delší trať. Dobrou výzbrojí Vám mohou být kuráž, otevřená mysl, vytrvalost a upřímné srdce, pro začátek aspoň od každého trochu.
Uleví se Vám. Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Uvažoval jste někdy o léčbě, nebo jste už nějakým typem léčby závislosti prošel? Obojí Vám může být bonusem. I o tom si můžete s odborníky promluvit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné i anonymní služby pro uživatele návykových látek v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Většina zmíněných zařízení má ve svých "širokospektrálních" odborných týmech i vlastního, nebo externího psychiatra - adiktologa, kterým Vám může výrazně pomoci v konsolidaci a rekonvalescenci z popisovaných psychických zátěží, úzdravě možných (nebylo by divu), psychických poruch.
Určitě se podívejte, na jakých principech a programu se už po dlouhé generace uzdravují členové NA - Anonymních Narkomanů, po celém světě. Pokud byste měl možnost, na některý z mítiků "dosáhnou", rozhodně příležitosti využijte, věřím, že budete příjemně překvapen:
NA - Anonymní narkomani CZ:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NA - Narcotics Anonymous World Services:
https://www.na.org/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Seberte všechnu odvahu a jednejte, pomoc je na dosah!
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen.