Chování když přestal brát drogy
Berunka
Dobry den,
Prosím poraďte my . Jsem s přítelem 9 let před 3 lety začal snupat a hulit pervitin . Samozřejmě jsem něco tusila ale dlouho zapiral . Ale už tohle hrozne období které trvalo přes dva roky skončilo . Ale .... první měsíc co přestal fetovat byl nejhorší . Nic ho nezajímalo a na ničem mu nezalezelo . Pak se to ale zlepšilo . Přišlo my jako by to zase začal byt on . Byl pozorný a hodný . Už 3x co já vím tak si pervitin dal jelikož to prý potřebuje ze na to má furt chuť a ze já mu to musím občas povolit ze se nu honí moc věci hlavou a ze v ni má strašný bordel atd... a podle nej tomu vůbec nerozumím . Jenže už cca 2 měsíce se ke mě chová strašně chladne . Já se snažím jak mužů ale opravdu mě někdy nazve hodně vurgalnimi slovy. Nebo třeba mluvím a nejednou mě přeruší a řekne ze jo to vůbec nezajímá a ze mluvím samé sracky (jeho slova) když mu volám a něco mu řeknu třeba ze my slíbil ze půjde nakoupit a on to neudělal tak mě pošle do pr.... a položí my telefon . Když mu volám znovu tak to nebere nebo si mě zablokuje . Už nevím co mam dělat dal . Ale o sex by zájem měl ale já nechci teď . Jsou to 3 dny co přišel zase domu na perniku . Když jsem ho videla tak jsem se sním ani nehadala jen jsem se sním nebavila . Už na to nemám nervy . Mam už 4 roky zdravotní potíže . A nesmím se stresovat ale moc to nejde . Hned druhy den si myslel ze se sním vyspim když jsem mu řekla ze my ublížil když porušil slib ze už fetovat nebude . Tak se strašně urazil a snažil se vše hodit na mě ze když on se snaží tak já mu to sabotuju atd.... už půl roku jsem mu neřekla ze jo miluji predtim jsme si to říkali furt . A on si snad ani nevšiml . Když jsem mu to řekla tak jen pokročil rameny . Také děla ze třeba přijde domu a hodí klíče a cigára na stůl samozřejmě mu to spadne na zem ale on to nesebere nikdy ! To děla i s oblečením a když ho poprosím ať si to uklidi tak my chladne odpoví ze jestli my to vadí tak ať si to seberu sama . Už nevím co dělat . Přijdu si bezmocna a někdy i ze opravdu za nic nestojím ale pak si uvědomym ze by on be ze mě byl někde na ulici s jehlou v ruce atd... já si sním prošla tím nejhorším či snad muže byt . Když měl svoje paranoidní představy když fetoval . Měl halucinace ze jo někdo sleduje a i já ze ho sleduji musela jsem mu každý večer dávat svůj telefon a on my ho cely vymazal . Nesměla jsem sním mluvit v přítomnosti elektroniky atd... když přestal fetovat tak první 3 dny byly hrozne . Furt jen spal potil se a bylo mu strašně zle já o nej pečovala jako o svoje dítě. Budila jsem jo až se napije atd.. . Vše jsem dělala sama a do toho chodila do práce jelikož on samozřejmě ani nepracoval . Podotýkám ze já drogy nikdy nebrala a ani alkohol nepiju . Poraďte my prosím zda je možné ze tohle chování poslední 2 měsíce můžou byt známkou ze opět bere drog nebo jen jestli se to takhle na něm podepsalo ale nebere to už cca 3 roky a takhle se chová ať poslední dobou . Nebo jestli už proste semnou nechce byt . Já jsem se ho ptala ale nechce se semnou o tom bavit a když někdy má lepší den tak my řekne ze mě má strašně moc rad a ze semnou chce byt ale prej mu jen vždycky něco přepne v hlavě . Já opravdu nwm co mam dělat . Vím ze když ho opustim tak skončí spatne . Ale já mam pocit ze už nemůžu ze se snad zblázním . Nwm proč mam potřebu někomu furt pomáhat . Pomohla jsem mamce když byla závislá na alkoholu jelikož ji můj táta fyzicky týral a ona to pak začala řešit touto formou . Prosím poraďte co mam dělat všichni co znám po mě chtějí aby jsem od nej utekla ze mě ničí . Dekuji moc za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
opravdu nedokážu říct, jestli přítel opět bere, nebo je v tom jiný problém. Když to nepoznáte ani Vy, která hoznáte takovou dobu a v různých situacích, není možné posoudit něco takového na dálku. Možná je to ale trochu jedno, protože důležité je, že se k Vám  chová tak, jak nechcete, jste nešťastná, navíc ještě vinu svaluje na Vás. to je asi to podstatné. I ostatní okolo vidí, že Vám ten vztah neprospívá. A pomáhat byste mu mohla jen, kdyby o to stál. Nezdá se, že by to tak bylo. Zřejmě si chce žít svj život a jak to bude snášet Vy, na tom mu teď moc nezáleží. Buďto to tedy budete trpět dál a situace se nejspíš nijak nezmění, nebo se rozhodnete, že takhle dál žít nechcete a on má pak možnost něco změnit, když uvidí, že už to nejde, a nebo se ukáže, že je pro něj jeho životní styl a chování důležitější.
Zkuste si vzpomenout na mámu, co jste radila jí a co nakonec pomohlo... Kdybyste měla chuť probrat celou sitauci podrobněji, bylo by dobré zajít do některé z poraden, které nabázá pomoc i partnerům uživatelů ( i kdyby nebral, má tu zkušenost a jeho chování je dost podobné, takže tam také patří)..
Přeji hodně sil!
S pozdravem Jana Žáková