Antibiotika - Dalacin
Veronika
Dobrý den,
dnes (pondělí) jsem začala brát antibiotika Dalacin C - na zánět zubu, chtěla jsem se zeptat jak dlouho po dobrání zůstávají v těle? Doberu je v sobotu a v následující pátek bych chtěla jít na akci a vzít si extázi, nebudou náhodou léky ještě působit?
Předem moc děkuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Veroniko, zdravím Vás.
Je fajn, že si sháníte informace.
Organismus je v tomto období (při léčbě ATB) citlivější a podobné zásahy, jako je konzumace drog, je nevhodná. Snadněji může dojít například k dehydrataci, prohloubení účinku látky, přehřátí mozku a další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo onemocněním, pro které je medikament užíván. S ohledem na důvody, proč jsou nebo byla ATB nasazena, bych to nedoporučovala. Pokud je organismus oslaben nemocí, vnitřní orgány (především játra) mají i bez toho, aby byla užita nějaká droga, už tak velkou zátěží (se zpracováním právě antibiotik). Optimální doba je cca tři týdny od dobrání léků. Po tuto dobu by bylo vhodné vyhnout všem drogám, včetně alkoholu. Rozhodně nedoporučuji užít amfetaminy. Například kombinace ,,obyčejná" chřipka a užití amfetaminů, může vyústit k poškození srdce.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na každém... dle mého úsudku je zcela zbytečné tato rizika podstupovat. Vše ještě řádně zvažte.
S pozdravem, MK