Tesla
F
Aké sú riziká po užití kofeinovej extazi... Nespal som po ňom 36 h a keď som na tretí deň vstal úplne v pohode so zvládol tréning ráno ale večer prisiel dojaz a od vtedy sa zakochtavam mam stále sucho v ústach a nech som vypil hocikolko vody po pár minútach so mal zasa sucho asi ďalšie 2dni. Po týždni som mal kola zas, dal som si pár panakov a nejaké hulenie a po 6az 7 hod som sa musel ísť vyspať a od vtedy mám problém zo spánkom a vyjadrovaním.. Prejde to po nejakom čase?
17r

Odpověděl: Amrit Sen
Teslo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nezlobte se, ale nevím přesně, na jakou drogu se konkrétně ptáte, můžete lépe a přesněji popsat, jakou látku, či směs látek, předpokládám stimulačních, pod pojmem kofeinová Extáze míníte?
V každém případě, dostal jste od organizmu, těla i psychiky, jasnou zprávu, signál, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové a nebudete li ho respektovat, čekejte zavážnější potíže a problémy.
Doporučuji Vám se tedy drogám obloukem vyhýbat, nebo si od nich dát na co nejdelší čas oraz a rozhodně nikdy drogy nekombinovat.
Doporučuji zachovat klid. Vaše potíže, pokud se vyhnete všem návykovým látkám, včetně alkoholu, by měly nejpozději v horizontu dní postupně samovolně odejít. Pokud by měli přetrvávat delší dobu, nebo se v nejrůznějších intenzitách a intervalech vracet, doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc psychiatra - adiktologa a bez sentimentu ho seznámit se všemi okolnostmi, které by mohly s Vaším stavem souviset. Bát se nemusíte, lékař bude ctít tajemství a spolehlivě Vaše informace chránit.
Psychiatr - adiktolog, bývá součástí, nebo externím spolupracovníkem služeb a zařízení, která pracují s uživateli návykových látek. Mám na mysli adiktologické ambulance, AT poradny, Kontaktní centa a další zařízení.
Jak kontakty na konkrétní bezplatné služby na území ČR, podle oblasti a typu zařízení, najít, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Věřte tomu, že pokud budete organismus, zejména psychiku, takto opakovaně týrat, existuje, kromě jiného, riziko, že se definitivně zblázníte, kdy se následně nemusíte úplně uzdravit, i kdybyste už nadobro drogy neužil. Toto riziko u Vás už bude navždy platit nejen v souvislosti s užitím k psychostimulantů a halucinogenů ale i THC, při užití třeba i minimální dávky toho nejčistšího "materiálu".
Něco k psychostimulantům, rizikům souvisejících s jejich užitím, či užíváním, zároveň pár základních pravidel, které je třeba, pokud se mají rizika psycických, zdravotních a dalších problémů, ztrátu života nevyjímaje, rozhodně držet:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
K Extázi, ale i dalším psychostimulantům:
Doporučuji Vám opatrnost. Extáze, není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U Extáze v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA (Extázi) neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním Extáze je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím Extáze byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.