tox. psychóza
JD81
Dobrý den, mám známou která je dle mého názoru postižena toxickou psychozou, bere drogy, je téměř bez domova. Povídá naprosté nesmysly a žije v nějaké svojí bubline...sama nepřizná, že má nějaký problém. Bojím se o její duševní zdraví... nevím jak ji mám pomoci. Budu rád za Vaši odpověď. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díyk za dotaz.
Často bývá situace v podobných případech velmi komplikovaná. Pokud není člověk vysloveně sám sobě nebo svému okolí nebezpečný, jen těžko se mu dostane pomoci. Většinou je s lidmi v této situaci obtížná domluva, případně sami jakoukoli pomoc odmítají. Je-li to tak, nelze nic jiného, než nabízet kontakt, podporu, snažit se s nimi navázat hovor, vzbudit důvěru. Pokud se pak rozhodnou, že by rádi nějakou pomoc využili, můžete je směřovat dál.
Píšete, že dotyčná známá má toxickou psychozu - to by znamenalo, že předpokládáte, že užívá drogy. Je-li to tak, bylo by možné kontaktovat některou z terénních služeb zaměřenou na uživatele drog. Vysvětlit jim situaci a případně je nasměrovat, aby mohli se známou navázat kontakt. Pokud je primárně hlavně bez domova s psychiatrickými obtížemi, hledala bych slíše službu pro lidi na ulici (i pro ty existují terénní programy).
Víte, kde hledat kontakty na podobné programy? Pokud netušíte, zkuste mi poslat informaci o tom, v jakém městě či oblasti Prahy, se známá vyskytuje. Pokusila bych se zjistit, které programy mají v těchto oblastech své terénní služby.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.