Drogy
Petr
Dobrý den,
Je mi 15 let a s kamarady občas užívám marihuanu opravdu velmi málo cca 1x do měsíce... Nikdy jsem neměl nic víc, ale před 3 dny jsem si dal jointa a doteď mi lehce cukají svaly a mám problémy s usínáním. Mohl bych se zeptat čím to je popřípadě co dál... Rodiče o tom neví a ve škole mám prospěch chvalitebný...
Děkuji předem za odpověď a přeji hezké strávení zbytku dne... Petr

Odpověděl: Amrit Sen
Petře, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Každý člověk je neopakovatelný originál a účinky drog, stejně, jako dopady užívání, či jednorázového užití, se mohou u jednotlivců lišit.
Možná patříte k lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, které droga dokáže nastartovat, aniž se do té doby musely projevit. Stát se může i to, že rozvine, nebo prohloubí duševní onemocnění, které může vyžadovat i náročnou dlouhodobou léčbu.
Nechci Vás ale strašit, pravděpodobnější je, že pokud se vyhnete užívání drog bez výjimky, včetně alkoholu, měl byste být nejpozději v horizontu dní v pořádku a potíže by měly při zachování klidu s dostatkem odpočinku samy postupně vymizet. Komplikací a rizikem může být křehkost, která v souvislosti s užitím drogy k Vašemu mládí patří.
S potížemi s usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v lékárně i běžných obchodech.
Neměl byste v znepokojující situaci zůstávat sám. Může Vám velmi pomoci, svěřit se s potížemi někomu blízkému, kterému důvěřujete, mimo komunitu uživatelů drog, tam spásu nečekejte, byť může jít o "fajn" kamarády.
Chápu, že se Vám nemusí chtít promluvit  s rodiči, i když by to mohlo být z mého pohledu nejlepší. Neznám vztahy uvnitř nejbližší rodiny a připouštím, že je možné, že se mýlím, i když by o tom rodiče, jako zákonní zástupci pečující o nezletilého měli rozhodně vědět. Máte někoho dalšího z kruhu rodiny, nebo blízkých s kým o tom můžete promluvit?
Nabízím Vám možnost, nejen v případě, že by potíže nevymizely, nebo se v nejrůznějších podobách, intenzitách, či periodách vracely, promluvit si s chápajícím oborníkem, který Vás vyslechne a podpoří, navrhne konkrétní kroky, jak situaci řešit, abyste byl co nejdříve v pořádu a kondici.
Možnosti internetového poradství jsou limitované, není nad osobní pohovor. Pokud jste z Prahy, můžete začít telefonickým kontaktem s pracovníky naší Adiktologické ambulace pro mladistvé a domluvit si osobní setkání:
Adiktologická ambulance pro mladistvé (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Jestli jste z jiné části republiky, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborníky, kteří Vám pomohou, obratem pošleme.
Pokud byste potřeboval cokoli sdílet, můžete zavolat pracovníkům pražského Kontaktního centra SANANIM. Někteří z nich zároveň odpovídají i na této poradně.
Mobil: +420 727 869 914, +420 605 240 501
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Přeji Vám vše dobré, držím palce, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen.