Jak zjistím jestli dcera kouří marihuanu
Milan
Dobrý den chtěl bych se zeptat kde a jak bych mohl zjistit jestli dcera kouří marihuanu. Hodně se změnilo jejich chování A i ve škole se zhoršila. A když se jí zeptám tak na mě začne řvát, začne být drzá a svět mi začne házet. Bych poprosil o radu Milan

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý  den,
v dotazu nezmiňujete, proč dceru podezříváte zrovna z kouření z marihuany. Změna chování i prospěchu může být způsobená mnoha důvody, prudké reakce a agresivita nejsou zrovna typické pro kuřáky marihuany. Může to být samozřejmě zvoleno jako obrana, abyste ji nechal na pokoji. Ale j to opravdu jen jedna z možností. Bylo by lepší podrobněji probrat změny v jejím chování, nepočítat hned s možností drog a zrovna marihuany. Zkuste se s ní bavit o tom, co je viditelné a co byste od ní požadoval za změny. Na druhou stranu, co třeba by si představovala ona, jak změny vysvětluje. Pokud by to nikam nevedlo, doporučovala bych navštívit osobně odborníka, nejlépe v některé z poraden, která pomáhá rodinám, kde se vyskytuje podezření na užívání drog. Tam byste mohl podrobně probrat celou situaci a jistě byste našel i cestu, jak se v ní více orientovat a snad i zjistit, jak to doopravdy je.
K dispozici je Vám například centrum LAXUS - https://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-pardubice/.
S pozdravem
Jana Žáková