Přítel fetuje a ja cekam miminko
Mia
Dobry den, ted jsem nechtěně zjistila, ze muj přítel užívá a užíval marihuanu (několikrát denne), pervitin a koks (cca jednou tydne) , a občas na akci i ostatni povzbuzující drogy jako například extáze atd, ale to je hodne malo.
Jsem z toho dost špatná, laska je slepá, a kord kdyz vim, ze je to jinak uplne super chlap, na kterém by to nikdy nikdo nepoznal ze neco bere, protoze i kdyz je sjety, chova se normalne překvapivě!
Ja nic nikdy nebrala a ted, kdyz jsem tehotna, tak mam ted strach o miminko.
Muj dotaz zní: LZE PŘES SLINY, POT, SPERMA atd přenést do mého těla nejake škodlivé látky, které by ohrozili dítě nebo měli nejake snížené účinky i na me? On si pry pervitin dá skoro vzdycky před tim, než mame sex, aby mi stačil a nezklamal me v posteli.
Našlo by se kvůli tomu , ze spolu spime a libam se,u me v krvi nebo vlasech nejake zanedbatelné množství nejake látky?
Nerada bych pak v porodnici nebo, kdyz by se neco stalo a odebirali mi krev, vypadala jako fetacka.... bych se propadla hambou!
Zkracuje užívají těchto drog nejak zivot? Jak se to podepisuje na orgánech a zdravi ? Jake nemoci častěji postihují tyto uživatele? Na co si dat pozor, aby nezanedbal nahodou nejaky signál těla, ze je neco uz zdravotně spatne?
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
co se týká zdraví Vašeho miminka a testů a drogy u Vás, nemusíte mít obavy. Žádnou z cest, kterou jste popsala, se drogy do Vašeho těla nedostanou tak, aby to mohlo cokoliv ovlivnit.
Jiná věc ovšem je, jestli tohle, nebo fyzické problémy je to nejdůežitější, čeho se ze strany přítele obávat. Jestliže užívá denně několikrát marihuanu a každý týden pervitin nebo kokain, pak už se dá mluvit o poměrně problémovém užívání nebo asi i závislosti (záleží také na tom, jak dlouho takhle bere). Asi nebude samo sebou, že má vůbec potřebu neustále být pod vlivem nějaké látky a nebrala bych to na lehkou váhu.
Rodičovství a péče o dítě je velká změna a velký zásah do vztahu, pokud nezvládá partner běžný život bez psychotropních látek teď, je otázka, co bude dělat až se dítě narodí...