Odvykání.
Dan
Dobrý den. Mám problém s rivotrilem. S lékařem zkoušíme různé léky, ale nedaří se. Beru rivotril cca 10 let a to denně. Před rokem jsem byl na dávce 2 mg denně, snížil jsem na 0,5mg a víc snížit je nad mé síly psychické i fyzické. Mám svalové problémy, slabost ve svalech, třes aj. fyzické projevy odvykání. Antidepresíva toto spíš zhoršují. Psychicky bych rivotril už nepotřeboval, ale fyzicky jeho snížení tělo dává silně najevo, mám takové divné pnutí ve svalech, že rukama nedám ani nákup do tašky atd. V léčebně mi před půl rokem rivo vysadili naráz a já jsem neskutečně trpěl, po 14-ti dnech mi konečně dali nějaký lék, nevím co to bylo, nemohl jsem ani chodit, oblékat se, nic. Po návratu z detoxu jsem se musel vrátit k O,5mg , než jsem začal fungovat aspoň trochu, trvalo to asi tři týdny, dostal jsem antidepresiva sertralin,po něm třesavka, cluster ob den, bolesti hlavy nonstop,zvracení skoro i žaludek venku, pak nasazen mirtazapin, nevím co to bylo, ale v noci mě budily nohy, úplně mi nadskakovaly v posteli,teď třetí den beru pregabalin, uff hlava přestala bolet, ale cítím vždy po užití léku do hodiny napětí, ztuhlost těch svalů,slabost takovou jinou než jsem měl v absťáku, trvá to asi skoro dvě tři hodiny než to přejde, užívám 75mg ráno a 75mg večer preg., dnes začínám čtvrtý den, spím dobře. Lékař mi řekl, že musím vysadit 0,5 rivotril, jinak třes nepřejde, ale já nevím jak, na detox mě už nidko nedostane, poznamenalo mě to na celý život. Psychicky se snažím udržovat v pohodě, ale fyzicky nezvednu bez třesu ani cihlu. Pomáhá ten pregab i na fyzickou potíž abstinence? Asi vyšší dávky? Pořád kalkuluju v hlavě, jak vysadit tu jednu 0.5 tabletku, aby to co nejmíň bolelo, abych zase nepřestal chodit, ani obléct ani umýt jsem se nebyl schopen,to je síla s rivotrilem, dřív jsem žádné neurolog. problémy neměl, jen úzkostné ataky. Acch, tak těžké je to, těžkééé. Jak z toho ven, toužím velmi zapojit se do života, být trochu v pohodě, neklepat se... Děkuji. Zdraví Daniel D.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
ano, pregabalin by Vám měl pomoct. Pokud máte teď ze začátku nepříjemné účinky, vydržte, odezní to. S tím Rivotrilem - 0,5mg není vysoká dávka a dá se na půlkovým Rivotrilu fungovat celý život. Musíte zvážit přínos a riziko, jestli Vám to vysazování za to opravdu stojí. Pokud ano, spíš bych navrhovala přejít na kapkovej Rivotril, 0,5mg je 5 kapek a snižovat hodně pomalu, po jedné kapce, t.j. o 0,1mg. Můžete se poradit s Vaším lékařem, jestli by na to nepřistoupil.
S pozdravem,
VP