vliv prosulpinu na ucinky extaze a mdma
Francois
Dobrý den, užívám prosulpin 50mg dve tablety dvakrát denně kvůli zažívacím problémům (konkrétně dráždivý tračník). Jelikož je to psychosomatický problém, tak jsem dostal na předpis tyhle slabá antidepresiva. Chtěl bych se zeptat, jestli tento lék změní účinky extáze(tableta) a nebo čisté extáze(mdma).
Z vlastní zkušenosti i podle čtené literatury vím, že při užívání některých antidepresiv tyto drogy vůbec nefungují, jelikož fungují na principu zvyšování serotoninu v mozku a a pokud antidepresivum také zvyšuje hladinu serotoninu, není pak už co zvyšovat a prostě nefungují.
Nicméně lék prosuplin co jsem četl, tak určitě nefunguje na principu zvyšování serotoninu v mozku, takže by vše mělo fungovat normálně, ale i přesto bych rád slyšel názor odborníka.
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Prosulpin není antidepresivum, ale patří do skupiny neuroleptik. V nízkých dávkách se používá při terapii psychofunkčních poruch (dráždivý tračník a pod.), nebo u depresí. Ve vyšších dávkách je to antipsychotikum účinné u psychóz. Kromě jiných, obsazuje dopaminové receptory.
Musím Vás ale upozornit, že není pravda, že by u antidepresiv nefungovalo MDMA z toho důvodu, že není co zvyšovat. Naopak, pořád je co zvyšovat a kombinace MDMA a antidepresiv, zejména ze skupiny inhbitorů zpětného vychytávání serotoninu, je nebezpečná, dokonce život ohrožující. Můžete si vyvolat serotoninový syndrom, velice závažnou komplikaci. Dávejte si na to pozor.
S pozdravem,
VP