Je závislý?
Táta
Dobrý den,již delší dobu řeším problém.Syn (17 let) začal užívat marihuanu,po konfrontaci se sice částečně stáhnul a již se z procházek s kamarády nevrací v očividně ovlivněném stavu ale několikrát se nám podařilo u něj najít balíček s marihuanou. Vždy řekl že to pro někoho má,snažil jsem se mu vysvětlit že se dopouští trestného činu ale nejspíš zbytečně. Vždy po nějaké době nacházíme v jeho věcech věci spojené s užíváním.Domlouvání ani pohrůžky nejsou moc platné, chová se slušně je jinak velmi ochotný a hodný.Nechci ho stratit, můžete mi prosím nějak poradit? Radoš

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se bojíte, aby se syn neuzavřel, na druhou stranu by Vás strach neměl paralyzovat natolik, že přistoupíte možná i na prodej drog. Pokud říká, že marihuanu nekouří a neprodává, pak tedy proč by ji u sebe měl mít. Mělo by být jasné, že Vám to vadí a nepřejete si to, a že to není nic k vyjednávání. Na druhou stranu je otázka, jestli je dobré přistoupit k nějakým hloubkovějším prohledáváním, to myslím vzájemné důvěře škodí ještě víc a jak vidíte, stejně to nikam nevede. Bude tedy asi třeba najít nějaký způsob komunikace a nastavení pravidel, který by obě strany dodržovaly, a nebyl bezzubý. V tom může hrát roli spousta detailů a určitě by bylo jednoduší, kdyby se Vás někdo na ně mohl doptat a společně s Vámi situaci lépe zmapovat. Doporučovala bych objednat se na konzultaci do Terapeutického centra organizace Podané ruce (http://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem-kraji/), kde s Vámi vše podrobně proberou a jistě na něco společně přijdete.
S pozdravem
Jana Žáková