Marihuana
Ajka
Dobry den, partner užívá marihuanu kazdy den nekdy i dvakrat denne (pouze vecer).Takze klidne i behem 3 hodin vyhulí dva „špeky”.
Hodněkrát se už pokoušel o to že to omezí alespoň v tydnu kdyz chodi do prace,ale vydržel to maximálně dva dny.Když jsem v praci tak si potají kouřil a me lhal ze nekouří.Vzdy jsem na to ale prisla,poté jsem to odvezla z domu a volal me ze to potrebujes a chce to.Podle me tohle je závislost a sam to nezvladne přestat.
Mohu prosim radu nebo kam se mam obrátit na odbornou pomoc.
Dekuju

Odpověděl: Amrit Sen
Ajko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy i tíseň. Pokud se Váš partner nerozhodne pro změnu a nepodpoří ji konkrétními kroky, těžko bez jeho vlastní motivace něco změníte.
V tomto čase potřebujete odbornou podporu především Vy, abyste věděla, jak se situací zacházet, jak a jestli v ní "přežít", jak s partnerem komunikovat, abyste se mohla pokusit jeho motivaci k pozitivním změnám podpořit.
Posílám kontakty na bezplatné služby v Olomouci, kam můžete zavolat a domluvit si termín schůzky. To bude, myslím, zásadní krok, užitečný ještě před tím, než začnete cokoli podnikat.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odporníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat a jakým chybám se vyhnout. Zároveň přidávám odkaz na stránky, které se týkají konopných drog, respektive možností, jak s případnou závislostí naložit, s nabídkou možnost on-line léčby.
Odborné služby v Olomouci, které poskytují bezplatné poradenství blízkým uživatelů návykových látek:
Adiktologická ambulance prevence a léčby závislostí
Bořivojova 540/30A
799 00 Olomouc
Telefon: +420 774 425 001
E-mail: zavislostiolomouc@seznam.cz
zavislostiolomouc@gmail.com
Web:    http://zavislostiolomouc.cz/
https://www.olomouc.cz/firmy/Adiktologicka-ambulance-prevence-a-lecby-zavislosti-5681
Kontaktní centrum Podané ruce
Sokolská 551/48
779 00 Olomouc
Telefon: +420 778 411 689
E-mail: kcentrum.ol@podaneruce.cz
Web: http://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-olomouci/
Poradna pro alkoholové a jiné závislosti P-centrum
Lafayettova 47/9
779 00 Olomouc
Telefon: +420 585 221 983
Mobil: +420 733 362 942
E-mail: poradna@p-centrum.cz
Web: http://www.p-centrum.cz/poradna-pro-alkoholove-a-jine-zavislosti/
Web Končím s hulením, poskytující užitečné informace uživatelům konopných drog, kteří chtějí s uíváním přestat, nebo je korigovat, také jejich blízkým. Kromě kontaktů na služby a zařízení poskytující vhodnou terapii, nabízí i možnost on-line léčby: https://koncimshulenim.cz/
Další užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
hodně štěstí, buďte na sebe opatrná, kdykoli napište.
Amrit Sen