Drogy
Motýlek
Dobrý večer,
prosím o radu a pomoc jak dál s dospělým synem 30 let, kouří marihuanu a nevím co ještě, proto ho vyhodili z práce, do další chodil jen 14 dní a znovu to samé. Řidičák má odebraný také kvůli droze a několikrát potom řídil bez papírů a dostal pokuty a nyní čeká na soud, už je v podmínce, za prodej drog, takže vězení jisté. Na pracák se vůbec nenahlásil, fláká se doma a přítelkyně s bratrem ho podporují jídlem. Stále slibuje přítelkyni, že půjde na pracák a najde si práci ale další den celý chrápe. Chybí mu pevná vůle, na ničem mu nezáleží, přes den spí a v noci lítá kdoví kde. Už opravdu nevíme co s ním, bydlí ve Frýdku - Místu a já bohužel až v Olomouci. Děkuji za každou radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dokud syna někdo podporuje a umožňuje mu takový životní styl, je dost nepravděpodobné, že se mu s tím bude chtít přestat. Proč by to vlastně dělal? Má teplý domov, jídlo, přítelkyni, navíc ho teď zřejmě čeká vězení, takže ani výhled do budoucna není lákavý. Na druhou stranu zrovna to by mohl být zlom, kdy by si mohl rozmyslet, jestli pak životní styl změnit. Jinak se obával, že dokud ho bratr s přítelkyní nepřestanou podporovat, nebude mít žádný pádný důvod...
Možná by bylo dobré probrat celou situaci podrobněji a zvážit všechny možnosti. V Olomouci funguje P-centrum (http://www.p-centrum.cz/poradna-pro-alkoholove-a-jine-zavislosti-o-nas/), kde je možné se objednat na konzultaci.
Přeji hodně sil,
s pozdravem
Jana Žáková