Jak ho dostat na léčbu/co s ním
Eliss
Můj táta je alkoholik pije od rána do večera tvrdý alkohol.Už je psychicky jinde, mluví sám se sebou...Odmítá léčbu nebo si dojít k lékaři.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
soužití, které popisujete s Vaším otcem, musí být opravdu velmi složité. Nezmiňujete se ale o tom, proč vlastně v takovém prostředí zůstáváte, navíc s malým dítětem...? Pro něj ani pro Vás to rozhodně není dobré místo a musíte k tomu mít asi vážné důvody. Pak je otázka, jestli vlastně máte jinu možnost, než otcovo chování snášet. To, že by on v tomto stavu jen tak jednoho dne řekl, že má problém a začal se sebou něco dělat, je dost nepravděpodobné. K tomu by se muselo něco podstatného změnit. Tedy například to, že zůstane sám, nebo že bude mít nějaké vážné zdravotní komplikace. Přesvědčit ho argumenty nikam nepovede, už jen pro to, že zřejmě v podstatě nikdy není střízlivý...
Myslím, že by stálo za to celu situaci probrat podrobněji, ideálně s někým osobně. Jistě byste našla nějakou skulinku, možnost, co změnit, když ne pro otce, tak alespoň pro sebe a své dítě a snad i pro Vaši matku.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková