dihydrokodein
VLK
Dobrý den,
můj dotaz bude co možná nejstručnější. Jsem poměrně náruživý sportovec, běhám i maratóny apod. I vzhledem k věku se u mne projevily dost výrazné bolesti pohybového ústrojí, zejména dolní poloviny zad. Jedna dobrá duše mi poradila, abych to zkusil s DHC, což zpočátku i v poměrně malé dávce(120mg) pomáhalo a já jsem byl svým způsobem nadšen. Ovšem zhruba po 3 letech se dávky k dosažení úlevy znásobily téměr 4x a já zjistil, že jsem se stal dokonale závislým, což se zvláště projevilo po vysazení, nejhorší byla ztráta chuti běhat a výrazný průjem. Zkoušel jsem se s tím několikrát 'poprat' sám, ale bezvýsledně. Nevím jak na to, pokud bude možné, rád bych zvolil metodu samoodvykání, ale nevím, jak mám zvolit vhodné 'oddávkování', v tom bych potřeboval poradit nejvíce. Jinak léky jsem získával víceméně 'pokoutně', víc bych se k tomu zatím raději nevyjadřoval a závislost trvá ca. 4 roky. Děkuji moc za pomoc a také, že Vás takto obtěžuji v pokročilejším věku. Naslyšenou

Odpověděl: Zdeněk Jankovský
Dobrý den,
kdybyste šel na detox, s největší pravděpodobností byste byl z DHC převeden na buprenorhin (Subutex, Suboxone) a během dvou týdnů by se vysadil s minimem abstinenčních příznaků a domů byste šel
čistý. U opiátů jsou abstinenční příznaky nepříjemné, kromě průjmu a bolestí se dostavuje zvracení, pocity zimy, tepla, husí kůže, slabost a často úporná nespavost a neklidné nohy.Abstinenční příznaky nejsou život ohrožující, ale často se doma nedaří vysadit, protože kvůli úlevě si nakonec ten opiát člověk vezme. Jsou ale lidi, co úspěšně vyabstinovali doma. Máte několik možností. Můžete vysadit DHC najednou a prostě to vydržet. Nebo přejít na buprenorphin a postupně ho vysadit, anebo začít postupně snižovat DHC až se dostanete na nulu  Posledně jmenovaný způsob mi osobně přijde jako nejtěžší. Povídá se a je i zdokumentované, že se některým uživatelům daří vyabstinovat doma s pomocí Kratomu. Jde zatím o legální rostlinu, můžete se na ní podívat na internetu. Asi úplně neodstraní abstinenční příznaky, ale dokáže je zmírnit.
Pokud Vám to ale doma nepůjde, nestyďte se jít na detox, kde Vám pomůžou poměrně rychle a co nejbolestněji vysadit opiáty.
Pokud byste měl další dotazy, napište.
S pozdravem, MUDr. Veronika Pavlíková