Bolesti hlavy
Karin
Dobrý deň.Už tretí týždeň abstinujem od pervitínu a každý deň mávam neznesiteľné migrény spojené s únavou a pocitmy paniky.Niekedy mi je až na odpadnutie.Zaujímalo by ma či sú to nejaké abstinenčné príznaky alebo čo a či to môže značiť nejaké vážne ochorenie.Dakujem za odpoveď

Odpověděl: Amrit Sen
Karin, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení i znepokojivou situaci. Odpusťte, ale takto na dálku nedokážu já, ani nikdo jiný, určit příčinu Vašich potíží. To může pouze odborný lékař, po důkladném vyšetření, kterému byste měla nejlépe "vyložit karty na stůl", jedině tak lze určit přesnou diagnózu a případně začít s vhodnou formou léčby, terapie.
Vaše potíže sice mohou s vysazením, nebo přesněji, s předchozím užíváním pervitinu úzce souviset, ať už je důvod somatický (tělesný), nebo psychický, vyloučené však není, že s ním souviset nemusí.
O psychické příčině sice mohou napovídat popisované panické stavy, které jsou už samy o sobě důvodem k návštěvě psychiatra - adiktologa, nicméně z mého pohledu byste měla navšívit a nechat se vyšetřit i somatickým lékařem, nejlépe neurologem.
Začít můžete u svého spádového praktického lékaře, nebo pokud máte z nejrůznějších důvodů potřebu se otevřenému rozhovoru s ním vyhnout, můžete zajít rovnou do neurologické ambulance v nejbližší nemocnici.
Zároveň Vám doporučuji zavolat do zařízení, které poskytuje bezplatné služby lidem s historií užívání návykových látek, nejlépe těch, které disponují vlastním, nebo externím psychiatrem - adiktologem a domluvit si termín schůzky. Nesejde tolik na tom, jestli zvolíte například adiktologickou ambulanci, nebo AT poradnu. V úvahu přichází i využití služeb nejbližšího kontaktního centra, kde však může být úskalím kontakt s akutními uživateli drog.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, navrhne Vám vhodnou léčbu, případně Vám může předepsat na potřebnou dobu léky, které Vám s největší pravděpodobností pomohou se stabilizovat a zbavit se popisovaných potíží. Bezplatně a smaximálním ohledem na Vaše soukromí. Pokud bude třeba, získáte i kontakty na vstřícné somatické lékaře, se kterými budete moci bez obav otevřeně hovořit.
Patří Vám můj obdiv a respekt, že se držíte. Máte možnost setkat se s přijetím a pochopením, získáte podporu, pomoc a informace, které se budou člověku, který je na začátku snah o abstinenci a možná o spokojenější, šťastný život, velmi hodit.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Léčba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
OZ Odyseus - Bratislava
http://www.odyseus.org/
Kontakty: http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Program Chráň sa sám:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256&Itemid=313
Program SEX/DROGY:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=259&Itemid=314
Program Sociálna asistencia:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=260&Itemid=315
Program Červený dáždnik:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=257&Itemid=316
Iniciatíva hivaids.sk:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=258&Itemid=317
Centrum K2 - kontakt:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=360
Partnerské siete:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Spolu s organizáciami Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združením STORM sme súčasťou novovzniknutej Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Chceme sa spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdeteTU:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Občianske združenie Pomocná ruka
Pomoc drogovo závislým osobám a ľuďom pracujúcim v sex biznise.Terénna sociálna práca:
Skladná 2
04001 Košice
Telefón: 0915 423 279
Web: http://www.kosicezapad.sk/pomocna-ruka/
https://sk-sk.facebook.com/ozpomocnaruka/
https://www.zoznam.sk/firma/3056276/Obcianske-zdruzenie-Pomocna-ruka-Kosice
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen