Saček
Otec
Dobrý den.
Našel jsem doma malý uzaviratelný sáček již použitý. Ztratil ho nejspíš můj syn v kuchyni. Zůstaly v něm cca 3 nějaké zrnka nevím čeho. Kam se můžu obrátit abych zjistil co to je. A jak postupovat dál že synem. Děkuji moc za

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud máte nějaké podezření, že by mohlo jít o drogy, pak by bylo potřeba poslat sáček na rozbor do toxikologické laboratoře. Počítejte ale s tím, že to nebude levná záležitost. Zkoušel jste se syna prostě zeptat, co to je zač? Dost možná Vám totiž i po rozboru vše zapře nebo předloží nějaké "vysvětlení" a příliš si tak nepomůžete.  Nejspíš máte už nějaké podezření, syn se chová jinak, než jak jste byli zvyklí...? Pak je dobré řešit s ním hlavně to, co je viditelné a nepopiratelné. Konkrétní kroky není moc snadné říct, vzhledem k tomu, jak je Váš popis stručný. Situace je vždy hodně individuální. Pokud byste si ale nevěděli rady, pak je určitě dobré zajít se poradit do některého z center, která poskytují pomoc rodinám, kde se vyskytuje problém s drogami nebo podezření na něj.
Pokud byste měl zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková