Chuť?
Nela
Dobrý den jsem závislá nějaký rok... Postoupila jsem několik léčeb i k vám jsem se hlásila na DC a až poslední 5ta byla doufám úspěšná půl roku ziju už normálně našla jsem si skvělou práci a přítele nějaký krize už byli ale dokázala jsem je vyřešit jelikož dělám práci s lidmi setkávám se někdy výjimečně i dosti s jasnými případy narkomanu.. Já sama používala pervitin injekcne a vždy když to vidím mám problém s nimi být nebo je vidět. Udělá mi to příšerně zle klepu se a musím jít pryč ne vždy to jde. Je to jako bych si právě dala do žíly velkou dávku. Je to chuť nebo mi je z nich spis na blití? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Nelo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je moc fajn, že se držíte, obdiv a respekt. Chápu Vaše znepokojení a obavy, jsou na místě. Jde o to, že drogy Vás nenáchavají "chladnou", ať už jde o craving - chutě, nebo podvědomou obranu.
Symptomy, které popisujete, nejsou nijak neobvyklé a nezlobte se, zaráží mě, že přes tolik zkušeností z léčeb nedokážete pocity identifikovat, natož je bezpečně zpracovat, či s nimi zacházet tak, aby ve "finále" "pracovaly" pro Vás a nepříjemné související pocity co nejdříve vymizely.
Jistě jste slyšela o cravingu - chutích, prevenci relapsu a mnoha často velmi jednoduchých a praktických technikách, jak s nimi zacházet.
Také o tom, že intenzivní doléčování je nedílnou součástí úspěšné léčby, a že její podcenění zpravidla limituje šanci na dlouhodobější abstinenci.
Důležité je, že se držíte a napsala jste, to je jedno ze základních pravidel úspěšného postupu, nezůstávat v ohrožujících pocitech a strastích sama, sdílet je, mluvit o nich s bezpečnými blízkými a odborníky.
Je ale na čase si techniky a "díry" v sebezkušenostních dovednostech a rozeznávání pocitů osvojit, jinak byste riskovala, že se ve Vás budou nepříjemné tlaky ukládat a jednoho dne, možná i bez zjevné příčiny, je prostě nezvládnete. Rozumíme si...
Neodpustím si otázku, jak dlouho a jak intenzivně jste se po léčbě poctivě doléčovala?
Doporučené naprosté minimum, je 3 a půl měsíce, ale spokojeně dlouhodobě abstinující závislí se zpravidla intenzivně doléčovali a doléčují mnohem déle, někdy i roky. Následně volí alternativu k doléčování, například návštěvy mítinků NA - Anonymních Narkomanů, svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kde se už mnoha generacím po celém světě daří úspěšně abstinovat a především, žít spokojený, šťastný život.
Další alternativou je pokračovat v individuální terapii, nebo poradenských, průvodcovských konzultacích s odborníkem některé bezplatné služby, ať už neziskové, či zdravotnické. O adiktologických ambulancích, AT poradnách a dalších typech podporujících služeb přeci víte...
Napadlo Vás oslovit někoho, s kým jste úspěšně terapeuticky spolupracovala, odborníka, který Vás zná a měl Vás v péči? Popovídat si s někým z týmu zařízení, kde jste se léčila?
Mrkněte na naše stránky, v rubrice Kontakty zjistíte, jak kontakty na bezplatná zařízení a odborníky, kteří se Vám budou ochotně věnovat, podle oblasti a typu služby najdete: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O společenství NA - Anonymních Narkomanů, mítincích a kontaktech, se dočtete na jejich stránkách, zde:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí, jak se máte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.