Rivotril
Adél
Dobrý den,
mám dotaz. Cca před 2 měsíci jsem se rozhodla konečně řešit své psychické potíže.
Tak jsem zašla na doporučení doktorky k psychiatričce.
Abych Vám lépe popsala situaci...
Již od svých cca 13 let trpím depresemi. Ale vždy jen určitou dobu. Spíše ve stresových situacích ale někdy i bez příčiny. Ve svých 13ti letech jsem asi přes půl roku používala Prothiaden. Pak jsem se se svými starostmi prala sama. No před rokem jsem potratila a přítel mě opustil. Začalo to hlavně velmi zvýšenou agresí nebo lítostí během menstruace. Měla jsem takové stavy, že jsem se nepoznávala. Došla jsem tedy před dvěmi měsíci k psychiatričce. A ta mi předepsala Venlafaxin na ráno a Rivotril 0,5 na noc. Je mi po tom krásně. Cítím se skvěle. Hlavně po tom Rivotrilu. Ale jakmile si ho nevezmu do určité hodiny do které jsem zvyklá, tak nemohu dýchat a jsem dost nervózní. Jeden den jsem si ho na noc nevzala vůbec jelikož kamarádka slavila narozeniny a já si chtěla dat alespoň jednu sklenku vina. ( vím že se při tom alkohol nesmí) Ale chci říci, že jsem neusla celou noc. Do 6ti rána jsem seděla v kuchyni nebo se převalovala v posteli. Je možné, že se jedná o začínající závislost na Rivotrilu? Vysazovat ho nechci jelikož jsem teprve začala a zažívám stresové období.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
o závislosti bych zatím nemluvila. Vaše nespavost může být ovlivněna i psychicky, že víte, že když si dáte Rivotril, tak hezky usnete, jinak máte obavy, že ne a díky těm obavám pak máte problémy se spánkem, tj. že se na ten Rivotril fixujete. Také to, že jste v psychické nepohodě souvisí s poruchou spánku. Při depresích jsou časté a typické poruchy spánku. Nechte to zatím jak to je, až Vám bude líp, pak společně se psychiatrem můžete Rivotril vysadit, případně vyměnit za jiný, nenávykový lék.
S pozdravem,
VP