Neurol
Katka1970
Dobrý večer,mám otazku ohľadne užívania neurolu.Som v perimenopauze a pre obcasnu nespavosť mi psychiater nasadil neurol 0,5mg každý večer.Uzivam ho od 17.9.Dalej chcel pokracovat s Tianeptinom a postupnym vysadzovanim neurolu,vraj už mám naň navyk.Zatial som Tianeptin nebrala,ani ho nechcem brať a chcem skončiť aj s neurolom.Prosim o radu,či ho musim postupne vysadzovat,momentalne uzivam 0,25 asi treti deň.Mavam rano nechutenstvo,slabosť,chvenie nie vždy rovnakej intenzity.Neviem či to súvisí so znizenou davkou neurolu,alebo hormonalnymi vykyvmi.Spavam na ňom tak 3-4 hodiny.Viem,že je to málo,ale chcem ho vysadiť.Prosím poraďte,ako si este môžem pomôcť,ako prípadne znižovať dávky ak je to už navyk?Môžem si pomôcť melatoninom pri nespavosti?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň.
Neurol v dávce 0,25mg na noc můžete klidně vysadit celý najednou. Píšete, že jste užívala 0,5mg měsíc, to není ani dlouhá doba a ani vysoká dávka na to, abyste už byla závislá. Váš psychiatr to možná vidí tak, že kdybyste ho užívala delší dobu, tak byste si časem mohla vypěstovat toleranci. A ani účinek na spánek by nebyl dostatečný. Příznaky, které popisujete pravděpodobně s Neurolem nesouvisí. Objevily se už i před tím, než jste nasadila Neurol? Kvůli nějakým potížím jste psychaitra vyhledala, ty už odezněly? Při potížích v souvilosti s menopauzou se často předepisují antidepresiva na přechodnou dobu. Určitě máte důvody, proč nechcete antidepresiva, ale myslím si, že někdy je lepší určitou dobu užívat antidepresiva a cítít se líp, než se zbytečně trápit.
S pozdravem,
VP