Kokain
Marek1112
Dobrý deň nikdy som nič neskúšal len ma zaujíma v prípade kokaínu pokiaľ sa bude jednať o prvú dávku. Je tam nejaké riziko infarktu. Čítal som na nete je to stimulant. Účinok asi 90minut. Ale či je tam aj toto riziko. Viem ze nemusí sa to stať každému. Problémy zo srdcom nemám. Dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marku,
ano, stimulanty obecně, nicméně kokain obzvlášť, představují velkou zátěž pro kardiovaskulární systém (zvyšuje tlak, zrychluje tep) a s tím souvisí i rizika jako je třeba právě infakrt miokardu (nebo také srdeční selhání nebo krvácení do mozku). Samozřejmě takové potíže nebývají u mladých a zdravých jedinců časté. Ale nikdy nevíte, co se může stát. Obecně lze říst, že ohrožení jsou hlavně ti, kteří mají nějaké kardiovaskulární onemocnění (např. vadu chlopně, nějakou vrozenou srdeční vadu, dříve prodělaný infakrt apod.). Nicméně užití kokainu může zhoršit příznaky i některých dalších onemocnění - psychických ale i fyzických ... jako je třeba cukrovka nebo porucha funkce štítné žlázy.
Experimenty nedoporučujeme, nejde jen o experiment s drogou, ale i s vaším psychickým a fyzickým zdravím. To, že se většinou lidem nic špatného při jednorázovém užití nepřihodí, neznamená, že to tak bude i u vás. Nemluvě o tom, že zážitek může být natolik psychicky příjemný (vysoké sebevědomí, pocit, že vše zvládám a zvládnu, všemu rozumím, mám spousty energie, skvělou náladu apod.), že si ho budete chtít v brzké době zopakovat.
V případě, že se i tak pro experiment rozhodnete, nastavte si jasné hranice - max. velikost dávky, způsob užití, dobu užití ... a ty neporušujte. Vyberte si bezpečné prostředí, kde bude někdo střízlivý, kdo o vašem pokusu ví a budete se na něj moci obrátit, kdyby se dělo něco nepříjemného. Nezapomínejte odpočívat a dopředu myslete na to, že zážitek může být hodně ovlivněn setem a settingem - tj. vaším počítečním psychickým stavem a také prostředím a tím, co se v něm bude v době užití dít. Drogy nedoporučujeme za žádných okolností kombinovat -  a to ani s alkoholem, marihuanou nebo nápoji s povzbudivými účinky.
Podrobně se o kokainu můžete dočíst i na našich stránkách zde
.
Snad tedy alespoň takto.
Dávejte na sebe pozor a kdyby bylo potřeba, znovu napište.
Gabriela Minařík.