Pritel
Anonym
Dobry den mam pritele zijeme spolu uz 9 let,jeden bez druheho si nedokazeme predstavit. ALE! Nedavno jsem zjistila,ze pritel se chova nejak divne ,nejak jsem se o tom zacla zajimat a od znamych jsem se dozvedela,ze bere drogy kokain,pervitin atd.... a ja na to COZE ??? v zivote bych to do nej nerekla,ze on je neceho schopen vubec jsem tomu nechtela verit,ze zrovna on ?? To snad ne! Celou dobu jsem si rikala,ze to je jen blby sen. Jednoho dne jsem to nevydrzela a rekla jsem mu to co jsem se o nem dozvedela v tu chvili byl jakoby nekoho zabil tu jeho reakci nazapomenu uz to me prislo divny. Samozrejme zapiral co mohl jenze ja to na nem poznam kdyz lze a tohle bylo fakt okaty! Jenze se stalo neco co me opravdu presvedcilo ze na necem je. Zacla jsem si vsimat co pres den dela atd porad chodil do jedno mistnosti,kde ma to svoje naradi atd. Jeden vecer sel na nocni a ja mela volno,nedalo me to a celou mistnost jsem prohledala,pak jsem nasla tvrdy papir slozeny jako do psanicka rikam si,zkusim to rozbalit ?? A ano byl v nem nejaky bili prasek asi jako na malou lzicku,nedokazu rict co to bylo kokain nebo pervitin ? Nevim co mam tedka delat pritele mam rada a nechci se snim rozejit jen kvuli jeho blbosti ale pokud on by v tom pokracoval nic jineho mi nezbyde.. co mam prosim delat ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že to pro Vás musel být velký šok. V momentě, kdy jste si ale už celkem jistá a vše nasvědčuje tomu, že přítel opravdu experimentuje s drogami, nemá smysl chodit kolem horké kaše. Vyplácí se většinou co největší otevřenost a jasné vyjádření, jak si to představujete dál tak, aby pro Vás byl společný život možný. Uvidíte, jak se k tomu postaví, co zvolí, jestli zbavit se drog nebo přijít o Vás. Je možné mu pomoci v čemkoliv, co ale povede z drog ven. Přítele znáte dlouho, tak myslím poznáte, když se jeho chování zase bude vracet do normálu.
Pokud by byl ochotný vyhledat nějakou odbornou pomoc, bude to mít jednodušší, ne každý to ale chce, svěřovat se cizím. Také můžete případně pomoc pro sebe vyhledat Vy, mohla byste tak probrat situaci blíž, krok za krokem a konzultovat ji i v průběhu času.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková