Boule na žíle po aplikaci drogy
Anonym
Dobrý den
Před 14 dny jsem si sama poprvé aplikovala inzulinkou pervitin do žíly na hřbetě levé ruky. Druhý den ráno jsem si všimla jakoby malé bulky na žíle. Toto místo mě začalo pobolivat a občas se stane že mi jakoby ta žila konkrétně ta boulicka začne opuchat a zvětší se a začne velmi bolet. Když na to zatlačim je bolestivé, ale občas bulka zmizne a neboli a zas se objeví opuchne, udělá se bulka v žíle a začne bolet. Nyní začíná bolet skoro celá ruka až po rameno. Má takový pocit dívny v té ruce často Brni a má změněnou citlivost( je jako tupá)
Prosím o co se může jednat? Může se jednat o něco velmi vážného například sráženinu krevní?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Takto na dálku je těžké, respektive téměř nemožné určit, co přesně jste si aplikací způsobila, proto bude jednoznačně nejlepší zajít k lékaři, protože pokud se Vám defekt rozvine například do abscesu, nebo flegmóny, můžete bez včasného lékařského ošetření přijít o ruku, v krajním případě o život. Jestli máte zvýšenou teplotu, na nic nečekejte a uhánějte na pohotovost, nebo chirurgickou, či kožní ambulanci do nejbližší nemocnice.
Podrobnější informace o abscesech a spol., také jak jim předcházet a jak se léčí, najdete v internetovém časopise eDekontaminace, který vydávají pracovníci našeho Terénního programu SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
V každém případě byste měla aspoň pro tento čas drogy vysadit, nebo jejich užívání vysadit, nebo výrazně omezit. Váš imunitní systém bude mít větší šanci infekci, nebo jiný zdravotní problém lépe zvládnout, případně zvýšíte léčebnou odezvu případně nasazených antibiotik.
Pokud se nevyhnete dalšímu užívání, volte jinou, než injekční aplikaci, nebo neaplikujte do postiženého místa, ani jeho okolí.
Chápu, že se Vám nemusí k lékaři chtít a vysvětlovat, jak jste k problému přišla, máte li se však uzdravit, nebude zbytí.
Můžete využít i služeb nejbližšího Kontaktního centra, které má ve svém týmu zdravotnický prersonál a s potížemi podobnými Vašim se setkávají velmi často, takže Vás mohou ošetřit, případně Vám napsat doporučení do zdravotnického zařízení, se kterým mají dobré vztahy a zkušenosti, nemohou Vám ale předepsat léky, které budete možná potřebovat. Navíc, většina kontaktních center má o víkendu zavřeno a věřte, není čas otálet.
Pokud jste z Prahy, můžete zajít do našeho Kontaktního centra SANANIM, které je otevřené každý den v roce, ale jak jsem psal, není nad vyšetření a ošetření odborným lékařem s potřebným zázemím a výbavou:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil:    +420 605 240 501
E-mail:   kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Jak podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty na bezplatné služby pro uživatele návykových látek na území ČR se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Ještě k problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dostáváte jasnou zprávu od Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, počítejte s tím, že při zvoleném životním stylu bude potíží, zdravotních i dalších, přibývat.
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen.