Muhou mi “studentské drogy” poškodit zdraví ?
Buddy
Dobrý den, začel jsem brát léky na apilepsii,zklidnění a svalové křeče.Po té asi po dobu dvou měsíců jsem užíval Waklert 150 (Armodafinyl) CCA dvakrát denně (na učení).Ale po té, jsem už se nemohl normálně soustředit, a můj psychický stav byl v velkém rozpoložení.Začel jsem brát Modalert 200 (Modafinyl) někdy vůbec, někdy 600 mg denně, a jednou jsem si vzal 800 mg, což není životu nebezpečné,ale už jsem se dostal do stavu nespaní,halucinací a nevědění sám o sobě.
Už 3 týdny nic neberu, jsou to takové lehčí drogy, ale i přesto, mám neustále bolesti hlavy, necitlivou část obličeje,únava, bolest břicha, velmi zvláštní pocity.Tak jsem se chtěl zeptat zda-li je to normální průběh ?

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Ani jeden z léků, který uvádíte, není na zklidnění, epilepsii nebo křeče. Předpokládám tedy, že užíváte pravidelně nějaké léky, o kterých nepíšete. Stav, do kterého jste se dostal, je poměrně typický pro nadměrné užívání amfetaminů (Modafinil, i pervitin). Amfetaminy rozhodně nejsou lehčí drogy. Při častém užívání vysokých dávek vedou ke komplikacím téměř u každého. Je dobře, že jste s užíváním přestal. Ale není mi uplně jasné, jestli teď užíváte nějaké léky nebo lehčí drogy, nebo vůbec nic a máte tělesné příznaky, které popisujete. Příznaky, které popisujete, určitě nejsou vrámci normálního průběhu. Ale nedělala bych paniku, ještě bych počkala. To, co prožíváte, vůbec nemusí souviset s Modafinilem, ale těžko to jde jednoznačně vyloučit. Spíš bych se zaměřila na pravidelný režim, zdravý životní styl, neužívat nějakou dobu žádné drogy a mělo by Vám být líp. Pokud budou příznaky ještě i po 3 týdnech přetrvávat, pak by bylo vhodné navštívit lékaře, aby se vyloučila tělesná příčina vašich potíží.
S pozdravem,
VP