Extaze
Anonim
Ahoj chtěla bych se zeptat zda je normální 3 den po použití extáze že jsem agresivní a mám negativní ucinky....
Ten den mi bilo hodně blbě zvracela jsem jenom pěnu a viděla jsem dvojité a nevěděla jsem co delam... Motýli se mi nohy a hlava děkuji za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Ahoj, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, je na místě a s užitím extáze bude velmi pravděpodobně souviset.
Nepíšete, jakou dávku, nebo dávky, jste užila, ani jestli jste MDMA (Extázi), kombinovala s alkoholem, nebo dalšími drogami.
V každém případě jste dostala varovnou zprávu od Vašeho organismu, těla a psychiky, že pro Vás nejsou drogy to pravé ořechové a pokud ji nevezmete vážně, můžete příště čekat i závažnější potíže.
Ty by měly, pokud se vyhnete všem psychoaktivním látkám, postupně vymizet, nejpozději v horizontu dní.¨
Pokud by měly přetrvávat, nebo se v nejrůznějších podobách, intenzitách, či periodách vracet, vyhledejte odbornou pomoc.
Stává se, zejména lidem, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvoduů předpoklady k psychickým poruchám, že nastartují, rozvinou, nebo prohloubí psychické onemocnění, které může být provázené i somatickými projevy a komplikacemi, které by se jinak nemuselo projevit. Může stát, že člověka vyřadí z běžného provozu a jeho léčba může být dlouhodobá a komplikovaná, v krajním případě až tak, že se zasažený člověk nemusí po zbytek života úplně uzdravit, dokonce i v případě, že by se drogám nadobro vyhnul.
Nechci Vás strašit, pravděpodobnější bude, že jste už v tomto čase konsolidovanější, nebo v pořádku. Pokud trýznivé potíže trvají, doporučuji Vám obrátit se na odborníka, nejlépe psychiatra - adiktologa, v některé z adiktologických ambulancí, AT poraden, nebo kontaktním centru, případně rovnou navštívit pohotovostní lékařskou službu a vyložit karty na stůl.
Zmíněné služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i zcela anonymně, je však třeba si předem telefonicky domluvit termín schůzky, konzultace, poradenského pohovoru. Při něm, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jakým chybám se vyhnout, případně Vám navrhne vhodnou formu terapie, abyste byla co nejdříve fit a v kondici.
Pokud Vám poslední zkušenost nebude stačit a rozhodnete se v budoucnu riskovat, mějte na paměti, že pro Vás budou už navždy mimořádně rizikové nejen psychostimulanty (MDMA, pervitin, kokain, atd.), ale zejména všechny halucinogeny (mezi které se MDMA někdy také řadí), ale i THC, který obsahují konopné drogy, a to i v minimálním množství té nejčistší dogy.
Několik základních pravidel pro bezpečnější užití:
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto?
Přejivám, ať jste brzy v pořádku, jsme tu pro Vás, kdykoli napište.
Buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.