Zornicky pervitin
Hn
Dobry den, jiz pres pul roku snupu 4-5x tydne pervitin. 1g na 3-5 dni.
Nema to zadny vliv na me zornicky, pri jakemkoliv mnozstvi. Pouze se mi “rozevrou” oci. Je to mozne? Nebo snad spatne aplikuji nosem, to jde?
Asi divna otazka, ale budu rada za odpoved. Diky ;)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pervitin by měl obsahovat metamphetamin, což je látka mající vliv na sympaticus, jehož dráždění souvisí i s rozšířením zornic - tzv. mydriázou. Při akutní intoxikaci by proto mělo dojít k rozšíření zornic. To však samozřejmě po nějaké době od užití mizí. Nezáleží na tom, jakým způsobem jste drogu užila. Jakmile na sobě cítíte účinek pervitinu, měl by být zřejmý i vliv na zorničky.
Pravdou je, že po delší době užívání se velmi těžko odhaduje, jak bude vaše tělo reagovat. Píšete, že užíváte 4-5x týdně, což není zrovna málo - tělo v takových chvílích může prostě reagovat jinak, než jak by reagovalo po delší pauze od užití. Nemluvě o tom, že lidský organismus je poměrně složitý - na velikost zornic má vliv i řada dalších proměnných, počínaje únavou, stresem, užitými léky, případně příměsemi, světlem apod.
S čím vlastně velikost zornic srovnáváte - s "normálním" stavem, kdy jste 2 dny neužívala vůbec nic? Nebo s tím, jak vypadaly přímo před užitím? A co přesně znamená "rozevření očí"?
Vnímáte na sobě další účinky související s užitím pervitin? Máte nějaký důvod, proč vás právě otázka velikosti zornic trápí?
Pervitin, který koupíte, často obsahuje i řadu dalších látek a příměsí, jejichž cílem je často hlavně zvednou zisk prodávajícímu. Mezi jinými tedy může obsahovat třeba i léky, které mají opačný účinek na velikost zornic a způsobují jejich zmenšení. Samotné pozorování zornic z blízkosti také vede k jejich zmenšení, stejně jako osvit. Za jakých okolností vlastně zorničky sledujete?
Užívat 4-5 dní ze 7 dní v týdnu může mít vliv i na vaši schopnost velikost zornic vůbec posoudit. Přeci jenom užíváte často. Nenapadlo vás tedy spíš užívání nějak omezit?
Dávejte na sebe pozor.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.