Tramadoli hydrochloridum
Petr xxxxxxxxx
Beru už bezmála 20 let.je to důsledek pobytu ve vazbě, paradoxně bez následného odsouzení.Před touto zkušeností jsem ani nepil alkohol, natož nějaké drogy. obvinění z ekonomické trestné činnosti a šup na 3 měsíce do cely se dvěma uživateli pervitinu, vlastně všeho co jen vzdáleně připomínálo drogy. Teď chroustam 15-20 200mg tablet denně.Už jsem jednou prošel očistou a nebral jsem asi půl roku, ovšem byl jsem stále unavený,ospalý a celkově nepoužítelny. Netuší někdo jak se po vysazení udržet v použitelném stavu? Děkuji vám moc, pokud existuje rada.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Různé rady samozřejmě existují, ale každý si nakonec musí najít tu svoji, co mu pomůže. Únava se objevuje často, ale ještě častěji se za tou únavou skrývají pocity prázdnoty, deprese, nechuť něco dělat, přemáhat se, obecně se může zdát, že za střízliva je život takový šedivý, nudný. Klienti občas říkali, že ta abstinence je, jako by jim někdo vyměnil barevnou televizi za černobílou. Pro někoho se může abstinence jevit i nudná. Chce to čas. Život bez Tramalu není ani horší, ani lepší, je to normální život. Jen když jste unavený, nebo Vám není dobře, tak není Tramal, aby pomohl, nebo když Vám je dobře, tak není Tramal, aby Vám bylo ještě líp. Ale ono to časem přejde, první rok abstinence je často kritický, za ten rok se už dá udělat hodně změn v životě, potkat nové lidi, najít si zájmy, určit si nějaké cíle, které by šlo v dohledné době dosáhnout .... Čím delší abstinence, tím je život takový barevnější, víc autentický. No a tak pomalu a hlavně trpělivě někdy až po pár letech nakonec i ta únava zmizí.
A pokud je ta únava a prázdnota moc obtěžující, tak se dají přechodně napsat antidepresiva, které můžou dodat trochu energie aspoň na začátek, co je určitě lepší, než se zbytečně trápit. Nejdůležitější je však motivace a změna postoje, jak k sobě, tak k životu.
S pozdravem,
VP