Provést test závislosti?
Dobrý den,
mám dceru, které žije s matkou a je to s ní těžké (jak vůči matce, tak vůči mně). Několikrát si sama snažila ublížit a mám podezření, že bere pervitin.
Její chování je hrozné, kolikrát z ničeho nic prospí celý den, její pleť je úplně strašná. Bohužel se bojím, že pokud ji donutím udělat test a nic se neprokáže, ještě se všechno zhorší.
Jak k tomu přistupovat? Mám to risknout?
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud mohu doporučit, zatím s tím počkejte. Testování je vždy zásah do soukromí a na důvěře, kterou teď budete určitě potřebovat, to moc nepřidá... Také tím nezjistíte nic víc a nic míň, nežli to, zda byla nebo nebyla v posledních dnech užita nějaká droga. Neřekne Vám to nic o tom jak moc je situace vážná, co se dceři honí hlavou, s jakými lidmi se stýká. Pokud opravdu užívá, tak jak to užívání vypadá, v jakých je frekvencích, dávkách. Plus plno dalších důležitých informací se kterými lze pak pracovat.
Prozatím doporučuji pročíst tyto základní informace:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Dále bych doporučila vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu.
Kde žijete? Bylo by pro Vás obtížné navštívit naší Poradnu pro rodiče v Praze?
Ozvěte se ještě.
MK