Pervitin a anální problémy
Bby
Dobrý den. Předem se omlouvám, protože tento dotaz je dost trapný a nejspíš neobvyklý, ale na tohle se nejde bavit úplně s každým a komu jsem to řekla nic podobného nezažil, a získat aspoň nějakou představu proč a co se mi děje a jak to případně řešit by se mi hodilo. Na začátek řeknu, že mám časté a obvyklé problémy se schýzami a halucinacemi, kdykoliv užiju perník a i vím, že to z velké části dost hrotím protože se tím sama ještě několika násobně vyschýzuju. Ale o co teda jde,mám pocit že když užiju pervitin, nezávisle na množství a způsobu aplikace, tak jakoby se mi "uvolnil" řítní otvor, nebo jak to popsat prostě jak kdyby se lehce roztáhnul a tím trochu posunul dolů.. nebo celkově mám pocit že všechny otvory těle mi perník trochu roztahuje.. No ale prostě v poslední době mám pocit, jak kdyby z řitního otvoru vytíkala nějaká tekutina, nebo hlen, pokaždé se mi to zdá jinak. Poprvé se u mě tato myšlenka objevila před asi 4 měsíci, kdy jsem fetovala tak dva dny a spala u přítele a už jsme si lehli a já najednou úplně cítila jak mi nějaký řídký hlen začíná z análu téct dolů po noze... celou noc jsem byla těžce paranoidní, jaký to je trapas a že si přítel všimne, a pak až jsem se mohla podívat a sáhnout nic jsem tam neměla a byla jsem úplně suchá.. A nějak od té doby se to začalo stupňovat a teď už to je tak že vždy když si dám tak mám šílenou potřebu si na ten otvor pod kalhotky sahat a neustále se ujišťovat že tam nic nemám, většinou se bojím že prostě nevědomky vykonám potřebu.. Přitom na záchod a ani tak se mi nechce. Znám se a vím, že mám na tom dost problém s těmi schýzami, mám dokonce pár takhle opakujících se halucinací, které si vždy na piku vnutím a většinou jim bohužel stejně opět propadnu, i když už je znám a jsem připravená. A stejně takhle i s touhle schýzou, po každé je to o něco víc horší, minule jsem byla v práci (baru) kde bylo plno a já každou půl minutu odbíhala do skladu si kontrolovat zadek.. nevím proč ale vždycky jak kdybych na tom zadku něco pocitově cítila, což si odůvodňuji tím, jak se potím + nosím tanga a těsné džíny a jsem celá zahřátá a nejvíc tomu přidává samozřejmě ta moje panika a přesvědčení že se mi to určitě stane, a fakt si vždycky myslím, že se mezi lidmi poseru (pardon) aniž bych to cítila nebo zaregistrovala.. Tak to je ta část, která by se dala vysvětlit tou schýzou, ale mám i pár reálných příznaků co si neumím vysvětlit.. jak jsem říkala že poprvé jsem cítila hlen který tam nebyl tak se mi to ale opravdu potom párkrát stalo, že jsem šla na záchod a vyloučila nějaký hlen, možná že jednou jsem ani nebyla intoxikovaná pervitinem, už nevím..ale nebylo to moc často a jednou při intoxikaci jsem opravdu zaregistrovala, že mi nějaký ten hlen vážně vytekl, ale minimální nepatrné množství co by na kalhotech flek neudělalo...a potom jsem, tak 2 měsíce zpět začala všímat jakýsi specifický zápach, který mě právě ještě více vyschýzuje.. ten zápach mi připomíná trochu opravdu jak stolice, ale ne tak intenzivní, nevím přesně jak to popsat, nejsem si právě jistá zda to cítí i ostatní ale myslím že ano, co jsem tak vypozorovala tak to vypadá že lidem v mé přítomnosti něco často zapáchá.. ještě mě napadlo že to může být kombinace mého potu+ nohy a zadek zapařený v džínách, možná genitálie + možná něco v nose ze šňupání, ale to jen hádám.. ovšem když jsem to zas klasicky rukou kontrolovala, tak ten zápach od análu nevycházel..a teď zase několikrát naposled jsem cítila opravdu zvláštní, hodně specifický zápach který jsem dříve necítila, takový dá se říct hodně "kyselý", možná lehoučce chemický, nevím opravdu jak to teď popsat,každopádně to jsem cítila i po sundání kalhot lokálně právě u řitního otvoru.. a měla jsem pocit, že mám ten otvor už opravdu hodně uvolněný, posunutý dolu, a i když jsem celou dobu byla naprosto uvolněná nebo i to zatínala, tak se prostě ten svěrač o moc nestáhl.. samozřejmě na záchod nebo tak jsem ani nešla protože jsem už jakou dobu nejedla, ale nevím kde se vzal ten zápach, každopádně na omak jsem potom tanga na tom místě fakt měla lehce navlhlé.. A aby se mi vždy zadek vrátil do původního normálního stavu a já přestala cítit ten zápach at funguje vždy jen se vyspat, nic jiného nezabere, a když se probudím po několika hodinách tak je už vše zase ok. Mimochodem, ten zápach jak ten první a především ten druhý jsou vždycky tak intenzívní, že to nepřekryje ani tuna voňavek atd.. Tak teď když víte asi všechno potřebné tak bych byla ráda, pokud budete umět poradit nebo k tomu něco říct..Vím že velká většina je tím, že si to dělám sama v hlavě,to každopádně. A taky mi je asi jasné, že mi doporučíte nebrat drogy vůbec a tím vyřešit tohle, vyřešit halucinace a paranoiu a spoustu dalšího. Věřte že jsem si toho všeho vědoma, sama vím že je šance že za chvíli si rozvinu nějakou poruchu a že mi to škodí, ale zatím nejsem rozhodnuta perník občas přestat brát. Tak bych byla radši kdybychom se věnovali jen této konkrétní vadě, bylo by pro mě lepší kdybych mohla vyřešit aspoň tento účinek a zároveň drogy stále brát. Děkuji za čas, trpělivost, a pochopení, jistě to je vcelku neobvyklá a ne moc příjemná věc, ale opravdu radu nebk minimálně něčí názor či domněnku potřebuji.
Díky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši znepojující, nepříjemnou situaci. Je však těžké odpovídat na dotaz, ve kterém píšete, jaké odpovědi Vám nemáme dávat.
Příznaky podobné těm, které popisujete, nejsou při užívání pervitinu nijak vzácné. Na aplikaci pervitinu lidský organizmus nezřídka reaguje, kromě jiného, uvolněním svěračů. Při dlouhodobějším užívání může podobná reakce přejít v podmíněný reflex: https://cs.wikipedia.org/wiki/Reflex
Takto na dálku, bez odborného vyšetření, nelze určit přesnou příčinu Vašich potíží, to může jen lékař. Prvním odborníkem by měl být psychiatr - adiktolog, dalším, nebo souběžně s prvním, lékař somatický, nejspíš internista, či gastroenterolog.
Že Vás potíže nepobízí přemýšlet o svém užívání, tedy nejlépe o tom s drogami skoncovat, nebo jejich užívání na co nejdelší čas přerušit, omezit, minimalizovat, napovídá o Vaší závislosti. Opravte mne, jestli se pletu.
Píšete o opakovaných toxických psychózach, to je z mého pohledu ještě závažnější problém, než popisované somatické projevy, byť jsou sebenepříjemnější.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit.
Lidem, kteří v sobě z nejrůznějších důvodů nosí předpoklady k psychickým poruchám, může pervitin velmi snadno a často nastartovat, rozvinout a prohloubit psychické onemocnění, které by se jinak nemuselo projevit. To platí i pro somatické, tělesné poruchy a nemoci.
Léčba rozvinutých psychických onemocnění bývá náročným během na dlouhou trať a může se stát, že se takto zasažený člověk nemusí nikdy úplně uzdravit, a to ani tehdy, kdyby po zbytek života žádné drogy neužil. S pokračováním v užívání se však úzdrava neslučuje.
Pro ty, kteří mají pro psychické poruchy předpoklady, jsou a vždy zůstanou mimořádným rizikem psychostimulanty, mezi které pervitin patří, halucinogeny, ale i THC, obsažený v konopných drogách. Zmíněné typy drog jsou pro psychicky křehčí, tedy i pro Vás, rizikem už v minimálním množství toho nejčistšího "materiálu".
V tuto chvíli tolik nesejde na tom, jestli jsou popsané projevy reálné, či jsou jejich zdrojem bludy a halucinace, které Vás nutí k neovladatelným "zásekům", nebo jestli jde o kombinaci obojího. Důležité je situaci a potíže řešit. Že jste nám napsala, může být první krok správným směrem.
Nemám v úmyslu Vás strašit, ani Vám jakkoli Vám "přikládat", "naloženo" máte až až.
Dostáváte stále závažnější zprávy od Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé.
Doporučuji Vám tedy pokračovat kroky dalšími. Vyhledejte odbornou podporu a pomoc. V opačném případě čekejte prohlubování problémů a potíží, s rizikem, že se definitvně zblázníte a tělesně rozsypete.
Zavolejte do dostupného odborného zařízení pro uživatele návykových látek, které disponuje týmem, jehož interní, či externí součástí je psychiatr - adiktolog. Mám na mysli adiktologickou ambulanci, AT poradnu, či kontaktní centrum.
Jejich služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Zkuste zcela nezávaznou konzultaci. Bude třeba se předem telefonicky objednat, chtějte nejlépe rovnou k psychatrovi - adiktologovi, bude li to jen trochu možné.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, případně, projevíte li zájem o další spolupráci, můžete vstoupit do terapeutického vztahu a domluvit se na léčebných postupech.
Zároveň Vám poskytne kontakt a naváže Vás na odborného lékaře, například internistu, nebo gastroenterologa, před kterým nebude třeba se ostýchat. Ten Vás odborně vyšetří, zjistí, co se s Vaším tělem konkrétně děje a po domluvě s Vámi může zahájit vhodnou formu léčby.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na spolehlivé, diskrétní odborníky obratem pošleme.
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo budete li si přát, nezveřejníme naši další vzájemnou komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se naše vzájemná komunikace znázorní jen a pouze Vám.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat do našeho Kontaktního centra SANANIM. Chtějte k telefonu některého z pracovníků, kteří zároveň pracují i v této poradně:
http://www.drogovaporadna.cz/kdo-vam-odpovida.html
Ti Vás objednají k psychiatrovi - adiktologovi, který v kontaktním centru ordinuje zpravidla středy od 13 do 17 hodin:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Stejně tak se můžete objednat i do některé z našich pražských adiktologických ambulancí, které sídlí v Žitné ulici:
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Provozní doba:
Pondělí: 12-20
Úterý: 9-13
Středa: 9-17
nebo
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 18.00
Úterý: 9.00 -15.30
Středa: 9.00 - 15.30
Čtvrtek: 8.00 - 18.00
Pátek: 9.00 - 13.00
Připomínám, že nejde o neznámou situaci, mnoha lidem s podobnými problémy dokázali zmiňovaní odborníci, lékaři a terapeuti pomoci, pokud byla zdrojem úzdravy dobrá vůle klienta, či pacienta.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.