uživani drog
mamča
dobrý den muj syn zřejmě bere drogy,trpí stihomamem a vše v navalu vzteku rozbíjí zároven se hroutí a pak brečí nevim si už rady.A mam strach ze si něco udělá.BOHUŽEL KDYŽ S NÍM MLUVÍM A POSÍLÁM HO K NĚKOMU KDO MU POMŮŽE POŠLE MĚ KAM SI,ŽE PRÝ JE NORMÁLNÍ JE MU 27 LET A JÁ UŽ OPRAVDU NEVÍM CO DĚLAT DĚKUJI

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba úplně účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Umím si představit, že je to pro celou rodinu velmi náročné. Jistě vidíte, že syn potřebuje pomoci, přitom on své problémy zase až tak nevidí. Možnosti nedobrovolné léčby jsou dosti omezené, a to především z toho důvodu, že pokud dotyčná závislá osoba se sama léčit nechce, málo kdy to splní účel a vede k trvalé abstinenci. Jak jsem již zmínila výše, vše je především na motivaci a chuti spolupracovat.
Nejrozumnější by jistě bylo pokusit se syna motivovat k tomu, aby i on měl zájem na tom si dát svůj život do pořádku. To uvádíte, že v současné chvíli nejde, nechce nic slyšet, problém si nepřipouští. Motivovat nemotivované sice není úplně nemožné, ale jde o náročný a především většinou o dlouhodobý proces. Domnívám se, že by bylo rozumné, spojit se s nějakou odbornou pomocí, využít poradenství, které je určeno rodinným příslušníkům a mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace. To, že dnes není Váš syn ochotný si problém připustit, neznamená, že si jej nepřipustí nikdy. Život se závislostí, zase až tak ideální není a mnozí v průběhu svých konzumací přijdou na to, že je tento život dosti omezuje a přináší plno ztrát (např. ztrátu výhodného zaměstnání, rodiny a dalších důležitých vztahů plus přinese plno nemalých potíží).
V Praze máme poradnu přímo zaměřující se na rodinné příslušníky, tak pokud by Vám nevadilo si zajet k nám, můžete se v osobním kontaktu s kolegy více a podrobněji poradit jak nastavit se synem komunikaci, jaká nastavit pravidla, jak řešit to, kdy nebudou dodržována, jak se pokusit o motivaci, celkově si doplnit informace, zkrátka zkonzultovat vše co je v danou chvíli třeba. Vše nezávazně a bezplatně.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Pokud by byla Praha problém, můžete se podívat do databáze kontaktů zde v odkaze a vybrat si nějaké zařízení, které Vám bude dostupností vyhovovat (veškerá zařízení pracující s uživateli drog poskytují i poradenské služby blízkým osobám).
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=&r=12&d=116&c=#result
Dále můžete prostudovat základní informace zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pro tuto chvíli ode mě je to vše, kdyby Vás něco napadlo po prostudování informací v odkazech, potřebovala jste se na něco doprat, neváhejte napsat znovu. V krajním případě, že byste se cítila ohrožena, syn někoho dalšího napadal nebo sám ohrožoval sebe na zdraví či životě, neváhejte a volejte záchranný systém.
Přeji, aby se vše brzy začalo ubírat lepším směrem a všem zúčastněným dostatek sil, mějte se hezky.
S pozdravem, MK
P.S. od 13,00 do 20,00h lze zavolat na naši poradesnkou linku do Kontaktního centra tel: 283 872 186