Sestra
Nicol
Dobrý den. Ráda bych se poradila jak řešit problém sestry, která je na pervitinu a má dvě malé děti o které se nezvládá starat. V případě, že by se šla sama léčit, o děti bylo postaráno v rámci naší rodiny, jak moc nebo vůbec by do toho zasahovala sociálka. Bojíme se, aby léčením na sebe neupozornila, do teď se sociálkou problém neměla.
Děkujeme za odpověď.
Nicol xxxxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Nicol, zdravím Vás.
Dobře, že píšete. V úvodu bych ráda zmínila, že jsem Vaše příjmení záměrně umazala, snažíme se zachovat anonymitu všech pisatelů.
To, že má sestra děti by ji nemělo bránit v léčbě. Dokonce se dá léčit i společně s nimi v terapeutické komunitě Karlov (dále jen TKK). Více info o TKK níže.
Skutečnost, že se o sestru a její situaci OSPOD (Orgán sociálně - právní ochrany dětí) zatím nedozvěděl, nemusí nutně znamenat, že se tomu tak do budoucna nestane. V případě, že nebude svou situaci, potažmo závislost řešit, mohl by to být problém. Pokud by OSPOD zasáhl a ona nebyla v kontaktu s žádnou odbornou pomocí, nebylo by to úplně v její prospěch. Takže, když to shrnu, pokud má zájem se léčit, je to jen dobře.
Netuším, kde žijete. S ohledem na to, že ne všude je úplně ideálně pokryta síť drogových služeb, natož pak pro práci se závislými matkami, doporučuji obrátit se na naše zařízení a na kolegyni PHDr. Ilonu Preslovou, která se léčbou závislých matek více jak 20let zabývá. Pokud by byl problém osobní kontakt, můžete se poradit alespoň po telefonu nebo prostřednictvím emailu nebo se spojit se mnou prostřednictvím Kontaktního centra v Praze, kde bývám každé pondělí a středy, kontakty níže.
Info o TKK:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/komu-je-lecba-urcena.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/zajisteni-pece-o-dite.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/areal-pro-matky-s-detmi.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-nebo-otcu-s-detmi/informace-pro-rodice-a-partnery.html
Léčba matek s dětmi:
Klientky-matky jsou přijímány pouze prostřednictvím Denního stacionáře SANANIM, který vede pořadník nástupu klientek-matek do léčby.
U mimopražských klientek je nezbytné, aby zařízení, které nástup vyřizuje předem telefonicky nebo mailem, zkonzultovalo konkrétní situaci klientky s Denním stacionářem SANANIM v Praze, a to ještě před odesláním materiálů.
Základní podmínky a předpoklady pro přijetí jsou:
• matky s dětmi nebo těhotné ženy
• dobrovolnost vstupu
• přijetí řádu, režimu a pravidel života v komunitě
• pediatrické vyšetření dítěte nebo zpráva z kojeneckého ústavu
• absolvování rezidenční detoxifikace před nástupem léčby
Další podmínkou je sepsání Žádosti o přijetí do komunity, Osobního životopisu na 2 - 5 stránek a vyplnění Předvstupního dotazníku do komunity. Tyto dokumenty odešlete na adresu:
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Email: stacionar@sananim.cz
Tel.: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
V případě zájmu kontaktujte osobně (telefonicky) pracovníky zařízení a domluvte se na dalším postupu.
Mimopražští klienti mohou ke zprostředkování nástupu využít drogových zařízení (K-centra, AT ordinace, psychiatrické léčebny), která jsou pro ně dostupná v místě jejich aktuálního pobytu. Pracovníci těchto zařízení jim následně pomohou zprostředkovat žádost o léčbu do Denního stacionáře SANANIM v Praze.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Prostudujte přiložené informace, v případě jakýchkoliv dotazů, můžete buď napsat znovu nebo se telefonicky spojit se mnou, s kolegyní PHDr. Ilonou Preslovou nebo s Denním stacionářem (kontakt uveden výše), případně se objednat na osobní konzultaci.
PHDr. Ilona Preslová, Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM, Tel: 220 80 31 30, 702 036 237
Email: pece.dite@sananim.cz
Markéta Kordová, Kontaktní centrum SANANIM, Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186, 605 240 501 (pondělí 13,00 - 17,00, středy 9,00 - 17,00), Email: kordova@sananim.cz
Stačí to v tuto chvíli takto?
S pozdravem, Markéta Kordová