Fentanyl
Marta
Dobrý den,měla bych dotaz ohledně fentanylu. Po dobu 3 měsíců jsem denně žvýkala tyto náplasti,posledních 14 dní jsem to žvýkala od rána do večera,ted mi náplasti došli a začala jsem mít dosti nepříjemné dojezdy. Nikdy jsem s opiatama zkušenosti neměla. Potřebovala bych nějak postupně snižovat dávky,ale k fentanylu přístup nemám,měla bych zvolit prozatím subutex? Jak dlouho mám zhruba počítat s dojezdama? Je mi 20 let a nechci si zkazit život,ale mám na to velkou chut. Předem Vám děkuji za odpověd.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
Při pravidelném užívání opiátů se objeví fyzická závislost a různě silné abstinenční příznaky. Například neklid, nespavost, průjem, zvracení, bolesti břicha a kloubů, pocení, husí kůže, obrovská námaha při každém pohybu. Každý tyhle příznaky vnímá subjektivně jinak, jsou lidi, co to přetrpí a zas jiní, pro které je to nepříjemné a nezvládnutelné. Abstinenční příznaky u opiátů jsou vždy nepříjemné, ale nejsou život ohrožující. Pokud berete opiáty jenom 3 měsíce, spíš bych doporučovala to proste vydržet. Za týden se Vám uleví a bude líp. Víte, přijde mi škoda přecházet na další opiáty a pak opět řešit, co s tím, jak je vysadit. Čím dýl budete brát jakékoliv opiáty, tím budou abstinenční příznaky horší a vysazení o to náročnější.
S pozdravem,
VP