Občasně užívání kokainu
E818
Dobrý den. Prosím o radu. Můj přítel občasné užívá kokain. Dejme tomu asi jednou za 3 týdny který se k němu dostane od přátel.Po užití má plno energiea treba celou noc nespí. Potom ale třeba 2 dny prospí a je uplne bez energie.Tvrdí ze není žádný závislàk.že když občas šňupe, že o nic nejde a je to prý jen aby vydržel víc vypít a nebýt unaveny když jde posedět s kamarády. Když přejdou ty dva dny po užití tak mi přijde že se chová normálně úplně v pohodě. Někdy má ale řeči a myšlenky na to ze by si dal zas koks... Jinak vše v normálu. Když ho ale jednu za ty 3 týdny vezme, tak je mimo příjem třeba 3 dny, neomunikuje jen se uzavře do té skupiny lidí s kterou si to dal a nema zájem o okolní svět...někdy během těch 3 dni ani neodpoví na SMS...pak zas 3 týdny se chová normálně. Ale ty výkyvy mi moc normální nepřijdou. Co bych se s tím dalo dělat. Jak se mám zachovať? Přehlížet to a dělat ze o nic nejde nebo se na něj naštvat a něco mu zakázat nebo vycitat ? Vůbec nevím už jak na to reagovať. Po pařba se mi ještě chlubí jak se skvele bavil v ty dny co byl na koksu a ani se mi neozýval. Prosím poradte

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
mysím, že ani tak nejde o to, co by se dalo nebo  mělo dělat, ale spíš co chcete nebo potřebujete udělat. To, jak probíhá přítelovo občasné braní, je celkem obvyklý průběh. Nedá se říct, že by se nad tím mělo mávnout rukou, že by bylo "normální" jednou zač si udělat jízdu na kokainu. Také se mohou intervaly zkracovat, ale nemusí a opravdu to takto může pokračovat ještě dlouho, dokud ho to nepřestane bavit. Hlavní otázkou ale je, jestli pro Vás je tohle únosné, jestli jste schopná ve vztahu akceptovat takové třídenní "excesy". Pokud ne, pak je určitě na místě to říct, jen jde o to, jestli to bude mít nějaký efekt. Naštvat se také můžete, vyčítat také, ale zase... bude to k něčemu? Zkuste partnerovi vysvětlit, co Vám na tom vadí, pak už je to spíš o hledání kompromisu. A to je vždy velmi individuální, nejsou na to obecné rady.