XANAX
tapka
Zdravím,
nejspíš budu trochu vyčnívat s mím dotazem ale nepotřebuji poradit ohledně užívání drog.
Chtěl bych se vás poprosit jestli by jste mě mohli trochu obeznámit s americkým antidepresivem XANAX.
Tak nějak vím že se to v USA používá proti depresi a úzkosti, ale mě spíš zajímá jaké účinky to má při zneužití jako "rekreační droga". A jak je to možné zneužít. Zajímá mě to hlavně kvůli dění v poslední době kolem amerických "rádoby" rapperů. Navíc je to hodně omývané téma.
Děkuji mnohokrát

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
benzodiazepiny, mezi které alprazolam (Xanax, Neurol atd.) patří, se v podstatě zneužívají od uvedení prvních benzodiazepinů na trh. Jsou to látky s mohutným zavislostním potenciálem, vzniklé závislostní onemocnění je úporné a poměrně obtížně se léčí. Navíc stav po akutním odnětí benzodiazepinů může být i životu nebezpečný. V případě kombinace s ostatními návykovými látkami jsou také nebezpečné, vzhledem k možnosti prohlubovat intoxikaci a nebezpečně opotencovat účinky dalších látek, což může být také životu nebezpečné...
Podívejte se na stránky, které o benzodiazepinech pojednávají: http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html.
Pokud byste měl nějaký další dotaz, neváhejte se na nás obrátit.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec