Antabus
Zbynek
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, pri chuti na pervitin jestli existuje něco, jako antabus, že bych si šňupnul a bylo by by zle ? Moc děkuji za Vaší odpoveď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zbyňku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Žádná látka, lék, přípravek, který by se terapeuticky využíval za účelem vyvolání nepříjemné interakce při užití pervitinu, jako "ochrana", či "pojistka", před relapsem a recidivou, neexistuje.
Ani Antabus není samospásné terapeutikum. Antabus lze sice různě dlouhou, ale přechodnou dobu v indikovaných případech užívat a alkoholikovi může výrazně pomoci, ale závislosti ho nezbaví. Kontroly nad závislostí a spokojeného života lze dosáhnout především díky terapii, případně naplňováním 12ti krokového programu.
Budu rád, když napíšete více, budeme se pak moci společně podívat "jak na to" a "co s tím".
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo budeteli si přát, nemusíme naši další komunikaci zveřejnit vůbec, pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď znázorní jen a pouze Vám.
Není nad osobní pohovor. Pokud uvedete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte,  pošlu Vám kontakty na odborníky v dosahu, se kterými můžete nezávazně, bezplatně i anonymně situaci konzultovat.
Jedna věc je začít abstinovat, což samo o sobě nebývá jednoduché, další je abstinenci udržet (jsou li ve hře závislost a uzdravení, nebo její prevence) a další je žít spokojeně, šťastně bez drog, tedy "finální" level, považovaný za úzdravu. K jeho dosažení vede poctivá práce na sobě, běh na delší trať. Nejlepší "výzbrojí" jsou otevřená mysl, upřímnost a kurážné srdce, na začátku aspoň od každého trochu.
Jsme v dlouhodobém kontaku s lidmi, kterým se to podařilo a daří, stále jich přibývá. Jsou nám i závislým inspirací a povzbuzením do další práce.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás. Hodně štěstí,
Amrit Sen.