Nepřišla odpověď na můj dotaz
Světluška1
Prosim vas, asi uz 5x mi došel e-mail, že můj dotaz "Opiaty a benzodiazepiny" byl zodpovězen a najdu ho pod kódem 528325.
Bohužel pod timto kódem se mi nic nezobrazí. Prosim tedy o znovu zaslani kodu pro zodpovězenou mou odpověď nebo uveřejnění odpovědi tady na vašich strankach drogovaporadna.cz. Dekuji Svetluska1

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Světluško.
Jsem moc ráda, že se ještě ozýváte.
Máme s Vaším dotazem nějaký technický problém, který se mi zatím nepodařilo vyřešit. Opakovaně se snažím odpověď k Vašemu dotazu, zodpovězený MUDr. Veronikou Pavlíkovou pověsit, proto Vám chodí upozornění, ale odpověď na veřejné části webu se nezobrazuje. Víme o tom, řešíme to.
Omlouváme se a děkujeme za pochopení.
Za tým Drogové poradny, Markéta Kordová (koordinátor)
Přikládám kopii odpovědi MUDr. Pavlíkové tedy sem:
Dobrý den.
Běžná baterie laboratorních testů z moči testuje z opiátů jenom
morfin (heroin) a buprenorphin (Subutex, Suboxone). Oxycontin základní
testy nezachytí, je nutné laboratoř upozornit a požádat, aby se
zaměřili na oxykodon. Je to stejné i s metadonem, základní testy ho
nezachytí. Když potřebuji otestovat metadon nebo oxykodon, domlouvám
se individuálně s laboratoří. Je možné, že Prevent bude muset
poslat vzorky do jiné laboratoře, která má možnost testovat i jiné
opiáty, než jenom morfin a buprenorhin.
Můžete se zkusit s Preventem ještě jednou domluvit a upozornit je na
tuhle skutečnost.
Pokud se nedomluvíte, další možností je navštívit praktického
lékaře. Praktický lékaři můžou psát Suboxone. Postupně se
zlepšuje povědomí o substituční léčbě mezi praktikami. Zatím
ale ne každý praktik je ochotný Suboxone napsat, protože často
nemají zkušenosti se substituční léčbou.
Další možností je najít ambulantního psychiatra, přeci jen je u
psychiatrů povědomí o závislostech trochu větší. Bohužel, taky
ne každý psychiatr je ochotný předepsat Subuone, z různých
důvodů. Nejlepší je najít psychiatra se specializací na návykové
nemoci, ale těch je hodně málo.
Přeji ať vám to vyjde!
S pozdravem,
VP