pervitin
marek11122
dobry den mam jednu otazku je možne alebo može sa to vyskytnuť že pervitin ma rozne prímesy ...sáma chémia ..tak či by tam teoreticky mohol byť aj strychnín ..aleb ten sa dava iba do heroínu ...dakujem

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Marku,
díky za dotaz.
Nejdříve k tomu, co je to strychnin. Jde o prudce jedovatý jed získávaný ze semen tropické rostliny Kulčiby dávivé. Strychnin patří mezi alkaloidy s psychotickými účinky, podobně jako atropin a skopolamin (získávány z durmanu a rulíku zlomocného). Jeho působení je následující:
• ve velmi nízkých dávkách (asi do 1,5 mg) působí tlumivě, může vyvolat i stav podobný opilosti
• užití většího množství (1,5-4 mg) může vést ke svalovým křečím a škubání, zvyšuje svalové napětí a strnulost svalů končetin i obličeje
• dávka nad 4 mg může způsobit ochrnutí dýchacího traktu a vést k přidušení s doživotními následky, resp. k udušení a smrti
Účinky strychninu se dostavují obvykle během 10 - 30 minut. Relativně rychlý nástup účinku může být příčinou vážných zranění. Pro výše popsané působení se občas používá na "ředění" různých drog. Není tedy jejich součástí z nezvládnuté výroby a chemických reakcí, ale přidanou příměsí při prodeji.
Máme klinicky potvrzeno, že například některé z testovaných tablet prodávaných jako extáze v minulosti obsahovaly spolu s MDMA také Strychnin (až 8 mg). Byl do tablet přidáván právě pro podobné fyzické účinky (svalové křeče, napětí apod.). Zde se můžete podívat do databáze s výsledky testování MDMA a zjistíte, že to, co se jako MDMA prodává často tuto drogu ani neobsahuje !? http://farmakologie.lf3.cuni.cz/drogy/database/?sortcol=&sortdir=&first=0
Historie pamatuje i strychnin napuštěný v papírku prodávaném jako LSD. Takto nešťastně zemřel jeden z blízkých přátel propagátora populárního halucinogenu, Timothy Learyho. Zároveň je řada zpráv o tom, že (i) strychninem je někdy pančován heroin.
Jde tedy o látku, která bývá do různých drog přidávána a drogy jsou jí ředěny. Není důvod se domnívat, že u pervitinu toto nastat nemůže, bývá pančován téměř vždy a to různými více či méně závadnými látkami.
Bohužel, "nečistota" drog, nebo naopak někdy jejich výjimečná a nečekaná čistota (heroin) bývají nejčastější příčinou zdravotních komplikací či úmrtí mezi uživateli.
J.Chudomel