826533
Ivko
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Áno, správne má byť FS. Kardiolog zistenú arytmiu nepovažuje za vážnu, ale navrhuje mi elektrokardioverziu, čomu sa bránim. Mne ide o to, že pri oxezepame /bral som asi 5 dní 1-1,5 ta. denne/ nebol účinok dostačujúci, čo som pociťoval hl. pri športe /tenis/. Pokiaľ som si užil napr. 3 dni 1x ansilan, jeho účinok bol výraznejší a prejavy arytmie pri záťaži boli minimálne. Neviem potom ako dlho môžem oxazepam užívať a v akom dávkovaní.
S pozdravom K.xxxxx

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň,
ja osobne by som dala na radu kardiológa a navrhovanú liečbu. Pokiaľ Vám navrhuje kardioverzi, má k tomu určite opodstatnené dovody. Nie som kardiológ, ale fibrilace síní može mať závažné dosledky, je zvýšené riziko vzniku krvných zraženín s vážnou komplikáciou mozgovej mŕtvice, čo nie je dobré podceňovať. Neliečená fibrilácia síní može viesť k zlyhaniu srdca. Práve preto, že ste športovec, je správna funkcia srdca doležitá. Benzodiazepiny možu prekryť vážne a alarmujúce príznaky fibrilácie. Benzodiazepiny fibriláciu určite nevylieča, len Vy sa možete subjektívne cítit lepšie. Užívať by ste ich nemal pravidelne, ale len v prípade potreby, napríklad pri veľkej úzkosti. Moj osobný názor je, že by ste mal zaliečiť fibriláciu a benzodiazepinom sa radšej vyhnúť, ale rozhodnutie je na Vás, samozrejme.
S pozdravom,
VP