Pervitin a obtezovani
Nikyy255
Nevim jak zacit ja se potrebuji poradit,obtezuke me jeden znami co jsem kdysi s nim chodila.
Vypisuje mi ze 4facebooku oba dva bereme nitrozilne on me do teho vzdy stahne zpet.Ted jsem zjistila ze brani me vzalo charakter dosla jsem o jedinou kamaradku skrz hnusny pernik ltery,mi zato abych vseckych proto sobe postvala spis to udelal ten zmetelco me hekne klidne facebook nebo posila me nahe fotky memu priteli.ja uz si s takovym odpornym clovekem nevim rady chci prestat zradila jsem kamosku,nebavie byt se synem,nebavi me nic jen fetovat ale je to pruser za pruserem tak me to trapi.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nikyy,
na začátku vám chci poděkovat za dotaz i za vaši důvěru, se kterou jste se nám ozvala.
Bohužel si nejsem jistá, jestli jsem pochytila dobře vše, co jste nám chtěla sdělit. Přeci jenom je pro mne text trochu zmatený a nesrozumitelný, chybí mi interpunkce. Možná jste však psala ve velkých emocích, možná jste měla velký vztek na sebe a na svůj život, na to, jakou roli ve vašem životě drogy hrají. Možná jste byla pod vlivem drog. I v takové chvíli může člověk sebrat dost sil a začít hledat cestu ven.
Jestli se nepletu, v tuhle chvíli pochybujete o tom, že braní drog je to, co byste v životě chtěla. Jednak vás prostřednictvím FB obtěžuje bývalý přítel, ktetý také drogy užívá, druhak jste kvůli drogám přišla o dobrou kamarádku. Jestli to chápu dobře, dokonce máte syna.
Pravdou je, že život na drogách je tak trochu z extrému do extrému. Kdyby to bylo jen zlé, nikdo nejspíš drogy nebere. Některé zážitky jsou skvělé, ovšem vlastně celé tak nějak umělé a vždycky si nakonec vyberou svou daň. Běžný život bez drog pak vypadá takový nijaký, šedivý ... aspoň do doby, než se chemie v mozku srovná a než se dostanete ze závislosti - jak té fyzické, tak té psychické.
Jestli je to tak, že jste na drogy a to, co vám udělaly, vzaly, naštvaná, možná je TEĎ ta nejlepší příležitost, rozhoupat se a skoncovat s braním. Buď se můžete v tomhle začarovaném kruhu točit dobrovolně dál, klidně i celou řadu let, a nebo se rozhoudnout, že to aspoň na nějakou dobu a nebo jednou pro vždy změníte, vezmete život do svých rukou a budete to vy, kdo rozhodne, co bude dál. Co vy na to? Co myslíte?
Dokázala byste to? Umíte si představit, že byste to zvládla sama, bez podpory? Nebo bysta byla ráda za kontakt na někoho, kdo podobné situace zná a ví, čím si +/- procházíte, jaké máte možnosti a kde byste mohla hledat pomoc. Uvažovala jste o léčbě? Ambulantním poradenství? Pokud byste o něco takového stála, mohla bych vám poslat adresu a telefon nejbližšího kontaktního centra, kam byste se mohla zajít poradit, vypovídat se, ulevit si. Služby kontaktních center jsou zdarma, stačí tam buď zajít a domluvit se, nebo se objednat tak, aby se vám mohl někdo v klidu hodinu věnovat. Stačí napsat, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
A nebo je to tak, že jste si v tuhle chvíli jen potřebovala ulevit, vypovídat, a vlastně pořád nevíte, co dál. Ještě to možná nedošlo tak daleko, abyste se rozhodla něco měnit. Nevím. Co by se muselo stát, abyste o tom aspoň začala uvažovat? Co vás vlastně u toho braní drog drží? A co by vás čekalo, kdybyste nebrala?
Budu ráda, když napíšete víc. A nebo si rovnou napište o kontakty.
Zdraví a hodně sil a odvahy ke změně přeje,
Gabriela Minařík.