Potřebuju poradit
Lidl
Potřebuju poradit,občas kouřím marihuano a po porodu mi byla zjištěna v moči. Testovali dceru a ta je negativní ale já stále pozitivní.Zakazali mi kojit,ale já chci kojit. Jsem ochotná po dobu kojeni nekouřit marihuanu. Jaké riziko hrozi mě dceri,když ji po propuštění z porodnice začnu kojit. Děkuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Odhlédnu v tuhle chvíli od toho, co vedlo porodníky k tomu, že vás vlastně vůbec testovali na drogy. To samo o sobě nejspíš svědčí o tom, že měli nějaké podezření, testy se totiž plošně nedělají. A budu předpokládat, že žádné další drogy ani léky neužíváte.
Ano, pokud zrovna hulíte, není rozumné dítě kojit z toho důvodu, že aktivní THC přechází do mateřského mléka a tudíž se dostane do těla dítěte, které nedokáže THC (ani další obsažené látky z marihuany) dobře metabolizovat. Jeho tělo tím zbytečně zatěžujete.
Nicméně pokud byste v době kojení byla ochotná nehulit, tak jak píšete, předpokládám, že není důvod, abyste nekojila. Chápu, že lékaři často dávají svá doporučení na základě nejhorší možné prognózy, nicméně zisky dítěte z kojení jsou nesporné.
Takže nehulit a kojit by mělo být v pořádku.
Je možné, že vás v tuhle chvíli budou mít lékaři, případně sociální pracovnice, více pod dohledem. V případě, že hulit nebudete, hladiny THC budou poměrně rychle klesat a v závislosti na předchozí konzumaci by se měly vynulovat. Pokud vás opakovaně otestují a vy budete mít výsledky stále třeba i po měsíci positivní, dost možná vás budou popotahovat.
Stačí to v tuto chvíli takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.