Pocity na omdleni, malatnost, dušnost
Majklos
Dobrý den..v sobotu (toto píšu v pondeli) jsem poprvy mela mensi mnozstvi pervitinu v kapsli a nespala ale pred tim neco i snedla..dalsi den jsem pozila znovu o neco vice ale nebyla jsem pres noc uplne vzhuru..k večeru se mi zacalo jakoby svirat v krku a spatne se mi nadechovalo a pomahala jsem si zivanim az to bylo otravné..a asi so 22:00 jsem sedela v aute a pak pri jakemkoliv pohybu motani hlavy. v noci jsem usnout chtela a mela jsem zavrene oci ale porad jsem pocitovala vnimani okoli.
no a dnes, tedy v pondeli je mi strasne prijdu si jako by me meli kazdou chvili odvezt s infarktem..hrozne spatne se mi dycha a mam nutkani jakoby “polykat vzduch”. uplne me skrabe v krku pocitove jak kdybych tam mela mit zapichane nejake bodliny..hrozne se mi poti ruce (ale to mozna kvuli zbytkovemu mnozstvi drogy co jeste pusobi) brní mě obličej jakoby noc primo mezi ocima. nesnupala jsem vubec nic..brni me prsty a mirne boli na leve strane hrudi. neustale sucho v ustech. vsechno se mi jakoby motá a pred ocima vse zrní..chůze taky neohrabaná..nevim co ai o tom mam myslet..mam plašit? a nechat si urgentne vysetrit srdce a dychani? nebo se poradne vyspat najist a ocekavat zlepseni?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Tomu by odpovídalo Vámi uvedené brnění.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, je bezvadné, že jste už nic dalšího neužila, bylo by rozumné to teď vydržet. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet včetně alkoholu a THC. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály (hořčík, vápník), vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko - ne colu, ne kávu, ne energydrinky), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Kdyby se Váš stav nelepšil nebo zhoršil, bylo by na místě vyhledat pomoc. Také bych doporučila nezůstávat sama.
Mějte se zatím hezky, držím palce! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK