užívanie BZD
Ivko
Mám zistenú perzistujúcu FA -. Užívam Concor Cor 2.5 a Eliquis. Zistil som, že keď si zoberiem malú dávku lexaurinu /1,5 x 1, alebo 1x Ansilan / pociťujem výrazné zmiernenie sprievodných znakov arytmie. Ako by ste mi doporučili ich užívanie z hľadiska vzniku možného návyku.Dlhodobo užívam Betahistín na tinnitus ľ. ucha.
Ďakujem
Mám 70 r., muž rekreačne športujem./tenis/

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
uplně přesně nerozumím, jestli FA nemyslíte FS čili fibrilaci síní? Pokud jo, tak fibrilace síní je často spojená s nepříjemnými pocity, nepravidelný tep, bušení srdce, úzkost a pak kromě léků od kardiologa se dají v případě potřeby využít benzodiazepiny. Ve Vašem věku je opravdu vhodnější Oxazepam, má krátký poločas, nekumuluje se v těle, má málo nežádoucích účinků, které jsou nebezpečné ve stáří - hlavně delirium, dezrientace, pády s následnými frakturami atd. Určite jste byl vyšetřen kardiologem, pokud máte fibrilaci síní, tak ta je na EKG dobře vidět. Pokud ale nejde o fibrilaci síní, pak je EKG v podstatě normální a vrámci diferenciální diagnostiky je nutné udělat zátěžové EKG a Holtra.
S pozdravem,
VP