Sny po pervitinu
Before
Dobrý den,
Chtěl jsem se zeptat jestli má více uživatelů pervitinu zkušenosti s tím,ze když vyčerpaní usnou poprve po jízdě na pervitinu a ještě v polospanku se jim začnou zdát opravdu reálné sny.Mne se to stává skoro vždy.Vnimam,jak procházím nějaké místnosti, třeba kancelář,kde vidím každý detai,i třeba značku pera napsanou.Take různe lidi,kteri se bavi o ruznych vecech,ale naprosto opravdově,a to vím,ze jsem ještě úplně neusl.Mimochodem velmi příjemný stav s pocitem úlevy.Dekuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Spánek nelze považovat za stav celkové fyzické a psychické pasivity. Probíhají v něm různé druhy mentálních aktivit, především snění. Ani smyslové orgány nepřestanou ve spánku fungovat - např. sluchový aparát monitoruje zvuky v okolí a rozlišuje, které podněty představují možné nebezpečí. Tak i ženu, kterou obvykle nevzbudí hukot vlaku přecházející po blízké trati, dokáže vzbudit slabý pláč jejího dítěte.
Spánek se skládá z více fází. Vy se ptáte na prožívání v první fázi při usínání. Jde o přechod mezi stavem bdění a spánku, který trvá asi 5-10 min. Dech se stává pomalejším a pravidelnější, snižuje se srdeční rytmus, oči se pomalu pohybují. Vstupujete do hypnagogického stavu, ve kterém se někdy objevují výrazné svalové křeče doprovázené trhnutím celého těla, které mohou vést ke krátkému přechodnému probuzení. Při probuzení v této fázi bývají lidé přesvědčeni, že ještě nespali.
Možná to, na co se ptáte, souvisí s fenoménem lucidního snění. Ačkoliv slovo "lucidní" znamená jasný, lucidní sen není jen jasný sen. Během lucidního snu si snící člověk uvědomuje, že je to pouze sen. Neznamená to však, že musí mít kontrolu nad vším, co se ve snu odehrává. Lucidní sny jsou pro mnohé lidi velmi přitažlivé, protože v nich jsou schopni dělat věci, které v běžné realitě nejsou možné, například ochutnat oheň nebo létat.
Lidé schopní lucidního snění mají vyšší úroveň "znalosti". Nejlepší technika, jak se naučit lucidně snít, je být si vědom, pozorovat, poslouchat a věnovat pozornost detailům. Když si všimnete věci, která v příběhu nesedí, pochopíte, že se jedná o sen.
Mentální návyky, které praktikujete během dne, mají tendenci pokračovat ve snech, takže schopnost lucidně snít se dá trénovat. Takže pokud budete pozorně zkoumat vaše prostředí během dne a plně si uvědomovat přítomnost, možná časem začnete pozorovat, že ve vašich snech je něco jinak.
Únava po pervitinové jízdě bývá velmi hluboká,. čemuž často odpovídá i proces spánku. Lucidní snění je pozitivní dovednost vedoucí k mentálnímu uvolnění.
Stačí takto?
Jakub Chudomel