Extáze dojezd
Pavel
Dobrý den,
Vím, že ,,dojezd" po extázi je způsoben tím, že mozek nedokáže nahradit vyplýtvaný serotonin, ale chci se zeptat, jestli kdybych si vzal třeba jen čtvrtku nebo třetinu průměrné silné koule, stihl by se serotonin normálně obnovit ? Většinou si beru 1 za večer zhruba každý výkend a velice mi vadí že se člověku druhý den nic nechce dělat, na nic nemám náladu a podobně. Vím že to je asi velmi inviduální, ale rád bych věděl, jaká je průměrná dávka MDMA, která by nezpůsobila následující den/dny tyto stavy. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Pavle, zdravím Vás,
díky za důvěru. Tzv. "dojezd" zdaleka nesouvisí pouze s hladinou serotoninu a jak píšete, každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj pohou působit různě, stejně jako dopady jejich užití, či užívání se mohou u jednotlivců lišit, je to tedy velmi individuální.
I víkendové užívání drog je hazard a rizik je mnoho. Obecně platí, čím menší menštví drogy méně častěji, tím lépe.
Doporučuji Vám tedy především opatrnost, přidávám několik zásad, které by měl uživatel MDMA, nebo jiných psychostimulantů, ale i jiných typů drog dodržet.
MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga.
V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, "školáckou" chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.