Drogy
Lucie
Dobrý večer..Chci Vám poděkovat za odpověď,že jste se.. mnou zabyvala..Jsem z Chomutova..Ráda bych se na Vás obrátila osobně..Pokud mi písnete tel..zavolám..jestli si na mne uděláte chvilku.. Děkuji..Denně mne sleduje..hlídá v práci..tel..za dveřma..jako stolking..ale jelikož bere drogy..tak věřím Vám..neskutečný lži v sms zprávách..lže všude a všem..je toho opravdu hodně co Vám říct..Odstřihl mne od mé rodiny..jelikož žiju u nich v podnájmu..odstřihl od peněz..a furt,že mám jen jeho..atd..Stěhovat se budu s dětma,ale musím našetřit..a vím,že si nás stejně najde..at už budou chodit děti do školy atd..Opravdu strašný..Budu ráda když si na mne uděláte čas..Děkuji předem..Lucie

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lucie,
bohužel naše služba telefonický kontakt neumožňuje. Snad vás tím neodradím od toho, abyste vyhledala pomoc.
Mohu vám doporučit linku 116 006, tj. krizová linka Bílého kruhu bezpečí, která funguje nonstop. S podobnými situacemi, jako je ta vaše mají řadu zkušenostní. Linka je bezplatná a funguje velmi diskrétně 24 hodin denně, na lince byste mluvila s profesionálem, který by vás jednak vyslechl, pomohl by vám vymyslet plán, co dělat, jak se na další podobné situace připravit a jak jim předejít a zároveň by vám mohl dát potřebné kontakty na osobní pomoc ve vašem blízkém okolí (ať už psychologickou nebo právní). Nebude vás soudit, ale bude tam pro vás.
Myslíte si, že byste si troufla tam zavolat? Budete-li volat opakovaně, pracovníci si informace mezi sebou předávají, takže byste nemusela vše vyprávět pořád dokola. Co myslíte?
Pokud byste si troufla hledat pomoc rovnou blíž svému okolí, pak můžete zkusit nonstop tel.linku 475 603 390 (to je krizová linka se sídlem v Ústí nad Labem, pod níž funguje i pobočka v Chomutově). Nebo se rovnou můžete objednat na osobní setkání - tel. 475 511 811. (Intervenční centrum Spirála
Adresa: Písečná 5030, budova Sociálních služeb Chomutov, Pracovní doba: Středa: 10.00 - 14.00 hodin (po předchozím objednání)) Předběžně jsem tam zavolala  a velmi obecně nastínila situaci. Velmi mile mne ujistili, že pakliže se ozvete, rádi vám pomohou. Dokáží zajistit i právní pomoc, včetně předběžného opatření, které lze vyřídit do dvou dnů.
Ať už je to jakkoli - ať už přítel užívá nebo neužívá drogy - rozhodně je z vašeho vyprávění patrné, že se necítíte bezpečně ani svobodně. Nikdo nemá právo vás tímto stylem omezovat, strašit, izolovat od okolí. Navíc máte děti, které jistě celou situaci také nějak vnímají. Chápu, že možná máte výčitky, nebo i pocit viny, vděku, možná k příteli pořád něco cítíte, přesto, pokud by to jen trochu šlo, zvažte, jestli nezkusit některý z telefonických kontaktů. Dost možná následující kroky přivedou k uvědomění i přítele, ale v tuhle chvíli na to nelze spoléhat ani čekat. Nikdo vás samozřejmě nebude do žádných opatření tlačit. Rozhodnutí bude nakonec vždycky jenomo na vás. To, že někam zavoláte, neznamená, že by někdo začal bez vašeho souhlasu cokoli podnikat. Přesto - podle toho, co píšete, je situace vážná. Přítel překročil už spoustu hranic a není jasné, jestli a kde se zastaví. Pokud to jen trochu jde, přimlouvala bych se, abyste vyhledala odbornou pomoc a pokusila se ochránit sebe i děti.
Držím palce a budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslela.
Zdraví,
Gabriela Minařík.