Testy
Peter
Dobry den, dnes som mal malu davku pervitinu (0,08g). Nemal som v sebe ziadnu drogu 3 mesiace a za 10 dni idem na testy na drogy. Proste som neodolal a kamarat mi povedal ze pervitin mi zmizne z moci aj z krvi za max 6 dni ked som nemal nic tak dlho. Prosim vas o skusenu radu lebo sa bojim ze som spravil chybu. Naozaj som nemal nic v sebe 3 mesiace a k tomu som rekreacny sportovec ktory sa snazi zit zdravo. Dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petere,
a díky za dotaz.
Pokud je to skutečně tak, jak píšete, pak budete mít nejspíš výsledky testů negativní. Nicméně odpovědi na podobné otázky jsou vždycky trochu nejisté. Příčin je hned několik. Primárně jde o to, co sám zmiňujete - jak často člověk drogu užívá, jak kvalitní je droga, jak dlouho ji takto užívá; neméně podstatné je i to, v jakém stavu je váš metabolismus, resp. orgány které se podílí na odbourávání té které drogy z těla. A v neposlední řadě jde i o to, jaké testy budou k testování použity. Existují testy screeningové (používané při silniční kontrole nebo ty, které se dají koupit v lékárně - kvalita a přesnost se může dost lišit) a pak testy laboratorní - ty se provádí buď z krve, moči nebo ochlupení (chlupy, vlasy). I jejich vlastnosti a výpovědní hodnota se mohou lišit. Pokud jde o pervitin, pak testy z krve a moči většinou mapují dobu několika málo hodin, dní až týdne zpět, ovšem testy z ochlupení sledují i období půl roku zpátky (většinou však jde o pravidelnější užívání nebo intenzivní užití, které jsou schopné prokázat). Testy laboratorní nejsou nejlevnější. Víte skutečně s jistotou, že budete testován na drogy? A víte jakou metodou?
Nechci celou situaci zlehčovat, ale pokud jde situaci, kterou jste popsal - tzn. 3 měsíce nic neužíváte, nyní jste jednorázově užil 0,08g pervitinu, a za 10 dní jdete na testy, pak existuje velká šance, že výsledky budou v případě screeningových testů nereaktivní, a negativní i v případě laboratorních testů z moči či krve.
Stačí vám to takto?
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste u testů dopadl. Případně kdyby bylo cokoli potřeba, neváhejte napsat znovu.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.