drogy
Lucie
Dobrý den..Jmenuji se Lucie.Můj přítel je zavislý na drogách,nevím na jakých..jeho matka mi řekla ze to bylo..piko teď prý asi kokain.Dal se dohromady s kamarádem a prý teď s ním tohle.My jsme se spolu rozešli po 9letech..měli jsme rozchod už jeden na rok a pak daly dohromady..Ale nejde to,napadá mne slovně,výbuchy.přišel za mnou i s jeho celou rodinou,neuvěřitelný výmysly a lži a obrací vše na mne.Jde o to,že Vás prosím o radu,jak z toho ven,chci aby se šel léčit a nevím jak s ním mluvit,co mu dát za otázku,vše popře jak mne tak i jeho matce,otočí vše na nás..To vy berete drogy.to vy jdětě na psycho.to vy se jděte léčit a výbuchy a utoky.Zvoní mi tu neustále na dveře,já jsem s ním v kontaktu přátelským,občas nás odveze na koupaliště,občas k jeho matce vezme naší malou,tam jí má jeho máma s dětma z rodiny.Vypíná mi tu na chotbě elektřinu,třeba na 2hodiny.Pořád mne hlídá,jezdí za mnou do práce,na brigádu a píše a volá,a včera to už vyvrcholilo..opodál z parkoviště na nás s kolegou..jme na brigádě,natíráme krám a střílel ze vzduchovky..Já šla pak za ním,a schovával zbraň do tašky pak hodil boty pod auto a dělal,že se zouvá..ten výraz v jeho obličeji..šílenej,už nikdy nevymažu z paměti.Pak mi píše hovadiny,že tu má práci hned vedle..a zvoní za dveřma.Prostě se před ním schováváme,já už nemůžu,jeho matce jsem volala.prý mám na něj zavolat policii.že mu není pomoci,že vše popře,že je nemocný.Prosím poraďte,přijdu za Vámi i osobně..v čase,kdy nebudu v práci..Děkuji,že jste mne vyslechly a snad mi můžete nějak poradit..5ešila bych vše snáz bez dětí,ale malý je 6let a synovi 14let..A jeden den dá pokoj a pak zase bombardování telofony na všechny 3 až do rána..Trvá tio 2měsíce,co jsem vyměnila fabku..už mi zničil 4fabky,strká mi tam pořád něco..i do schránky..míma slavama,prostě se zbláznil..a ja pořád jen brečím..Děkuju s pozdravem Lucka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lucie,
díky za dotaz i za důvěru.
Vypadá to, že žijete v noční můře. Nejistota, kdy se přítel objeví a jak se bude chovat. Nyní to zašlo až tak daleko, že na vás s kolegou střílel vzduchovkou. Podle toho, co píšete, se chová jako by byl v toxické psychóze anebo jinak psychicky nemocný. Přijde mi, že svým chování už překročil příliš mnoho hranic. A tak mě nenapadá nic jiného, než doporučení, abyste začala sama u sebe. Postarala se o bezpečí svoje a svých dětí. Může to znamenat spoustu věcí - počínaje tím, že na něj budete volat policii, konče tím, že se odstěhujete.
Chápu, že v situaci, kdy máte za sebou řadu společných let, v celé situaci figurují děti, navíc ho máte asi pořád svým způsobem ráda a nechcete mu ublížit, je takové rozhodování těžké. Obzvlášť pokud on dokáže vše zdárně otočit proti vám. Dost možná to ve výsledku bude znamenat, že nějakou dobu budete v jeho očích ta špatná vy, ta která ho odehnala, ta která mu zamezila kontaktu s dětmi. Ale ani to, když by se vám toto vše podařilo zajistit, neznamená, že se vše vyřeší. Bude to spíš jen jeden z kroků, které vás čekají. Ale možná to bude také první jasná zpráva pro přítele, že se chová skutečně nepřijatelně.
Takže pokud jste skutečně rozhodnutá nenechat sebe a děti vystavovat znovu a znovu tomu samému, můžete se sama v další podobné situaci obrátit na policii. Zároveň, jak sama píšete, můžete se zajít osobně poradit. Sama bych vám to v takto náročné situaci doporučila. Máte dostupnou Prahu? Pokud ano, odkázala bych vás na naši Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog. Vyslechnou vás, pomohou vám zorientovat se a hledat řešení, podpoří vás v těžké situaci a nebudou vás soudit, naopak vám budou oporou, proberou s vámi možnosti a postupy, co podniknout, pomůžou vám se připravit na to, co by se mohlo stát. Služby poradny jsou zdarma, stačí se dopředu objednat. Připojuji na poradnu kontakt:
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
Tel. +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud neberou telefon, nejspíš mají zrovna klienty, nechte vzkaz s číslem na sebe, zavolají vám zpět.
Pokud jste mimopražská, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakty.
Budu ráda, když se ozvete, ať už se rozhodnete jakkoli.
Držím palce, aby vám odhodlání vydrželo, a přeju, aby bylo líp.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.